O výběru Strabagu informoval generální ředitel ŘSD Radek Mátl na Twitteru. „Stavba má vydána potřebná povolení a její zahájení se plánuje v létě,“ dodal Mátl. Do soutěže s odhadovanou cenou 441 milionů korun přišlo celkem 9 nabídek. Strabag nebyl nejlevnější, ale jeho nabídka je na prvním místě díky kombinaci ceny s délkou záruky a dobou výstavby.

Obchvat Mělníka na silnicích I/9 a I/16 se řeší přes deset let, zatím ale vznikla jen jeho první etapa. Druhá etapa řeší odvedení části provozu ve směru z České Lípy do Prahy z ulic Řípská a Na Malém Spořilově na novou silnici vedoucí prakticky neobydlenou částí.

Hlavní trasa druhé stavby začíná v Chloumecké ulici, kde navazuje na úsek stavby 4 (předpokládaný termín zahájení 2024), a končí napojením na stávající silnici I/9 ve směru na Českou Lípu. Vybudovány budou čtyři křižovatky, z toho tři okružní, čtyři protihlukové stěny v celkové délce 997 metrů a zejména nový most přes přeložku silnic I/9 a I/16 a přes železniční trať.

Ilustrační foto.
Za cestování obyvatel obce zaplatí. Kraj po nich chce peníze na dopravu

Součástí jsou rovněž přeložky inženýrských sítí. „Nevyhneme se rovněž přípravě území demolicí a ustoupit stavbě budou muset zahradní domky, budovy areálu jatek či stávající protihlukové stěny. Na druhou stranu jsou však součástí stavby také rekultivace územní a vegetační úpravy,“ řekl loni Martin Buček z ŘSD. Pokud stavba začne na jaře, otevírat se má v roce 2023.