Důvodem je mimo jiné fakt, že zakázku řeší Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). „Uvedené zadávací řízení přezkoumáváme na návrh dodavatele Gardenline s.r.o., který namítá údajnou nezákonnost zadávacích podmínek,“ sdělil mluvčí ÚOHS Martin Švanda.

Ředitelství vodních cest vypsalo zakázku koncem května, termín pro podání přihlášek byl 10. června. Tendr je dvoustupňový, zájemci zatím dokládali kvalifikaci, na cenové nabídky ještě nedošlo. Stěžovatel u ÚOHS se podle mluvčího ŘVC Jana Bukovského do soutěže nepřihlásil.

S druhým kolem, kde už půjde o cenu, ŘVC čeká na verdikt antimonopolního úřadu. „Původně plánované zahájení realizace již na podzim letošního roku je vyloučeno, dnes je zahájení naplánováno na odstávku, která by se uskutečnila až o rok později,“ doplnil Bukovský.

V rámci zakázky bude prohlouben téměř celý kanál Vraňany – Hořín (cca 9 km) o 50 centimetrů. Aktuálně je v plavebním kanálu povolený ponor 1,8 metru, nově bude ponor 2,2 metru. Marže dosahuje přibližně 50 centimetrů. Na dno pak položí finišer (podobně jako na dálnici) betonovou desku o tloušťce 21 centimetrů.

Unikátní bude podle Bukovského pokládka potrubí po celé délce kanálu, z něhož budou zásobovány vodou tůně a mokřady mezi kanálem a řekou. Stavba bude probíhat ve dvou odstávkách v délce šesti měsíců přes zimu, tedy od října do dubna.

Kanál prošel velkou modernizací v uplynulých třech letech. Stavbaři předělali celkem sedm mostů přes kanál tak, že se podjezdná výška pro lodě zvýšila z 4,5 metru na sedm metrů. Tři mosty jsou nově zdvižné. Spolu s vylepšení plavební komory Hořín přesáhla investice výrazně miliardu korun.