Vínová barva napovídá, že tématem tohoto letáčku je mělnické vinařství a vinobraní. V českém, anglickém a německém jazyce se návštěvník seznámí se stručnou historií pěstování vinné révy na Mělníku a něco o tom, jak se vyvíjela podoba slavnosti vinobraní. Celkový náklad je 25 000 výtisků. Modrý letáček s názvem Tipy na výlety zavede turistu do širšího regionu Mělnicka a CHKO Kokořínska. Textem i fotografiemi jsou představovány nejvýznamnější architektonické památky, přírodní zajímavosti a další turistické atraktivity. Letáček vychází v celkovém nákladu 80 000 ks v 6 jazykových mutacích (čeština, angličtina, němčina, ruština, francouzština a holandština).

Posledním z celé série je zelený „Průvodce městem Mělník“. Vychází také v 6 jazykových mutacích v celkovém nákladu 36 000 ks a provede návštěvníka Mělníkem, jeho historickými památkami a upozorní i na některé zajímavosti, které jsou před veřejností skryty nebo je možné je spatřit až při pozornějším pohledu.

Všechny letáky, které jsou poskytovány zájemcům zdarma, budou k dispozici nejen v Turistickém a informačním středisku v Mělníku, ale i v infocentrech ve Mšeně, v Doksech, v Dubé a v Úštěku.

Od května jsou ve městě ( parkoviště v ul. Vinohrady Karla IV. a v ul. Klášterní před autocampem) nainstalovány dva nové informační panely s plánem centra Mělníka a informacemi o nejvýznamnějších turistických památkách.

Výše uvedené aktivity jsou spolufinancovány Evropskou unií ze Společného regionálního operačního programu ve výši 90ti procent nákladů v rámci realizace 2. etapy projektu „Rozvoj služeb cestovního ruchu na Mělnicku“