Lidé budou moci přijít se svými problémy každý týden od pondělí do čtvrtka. V pondělí od patnácti do sedmnácti, ve středu od čtrnácti do šestnácti hodin a v úterý a ve čtvrtek od deseti do dvanácti hodin.

Podle ředitele mělnické městské policie Ladislava Hošmánka se tu lidem bude vždy někdo věnovat. A to nejen z řad strážníků. „Vize je taková, že tam bude i zástupce policie České republiky, když tam přijde člověk, aby mohl svůj problém vyřešit komplexně,“ říká Ladislav Hošmánek.

V roce 2015 opustilo Městskou policii Mělník několik strážníků, protože si nedoplnili potřebné vzdělání. Ke konci roku 2018 byl však už stav strážníků stabilizován.

„Nyní máme celkem šestadvacet zaměstnanců. Z toho čtyřiadvacet plně atestovaných a z toho je pět lidí, kteří zajišťují práce na úseku dopravně preventivních činností,“ vysvětluje ředitel městské policie s tím, že ostatní jsou rozděleni do čtyř směn. V ideálním stavu je tak na denní směnu vymezena tříčlenná hlídka, která zajišťuje pořádek ve městě.

Zároveň se bude časem hlavní sídlo měšťáků stěhovat na periferii města. Doposud je hlavní služebna v Husově ulici u náměstí Míru, ale vedení mělnické radnice už teď má v rukou projekt na přestavbu vily v Plavební ulici vedle technických služeb.

„V Husově ulici ale pochopitelně zůstane ohlašovna a strážníci jsou v centru v případě potřeby za dvě minuty,“ ubezpečuje starosta Mělníka Ctirad Mikeš.