Projektová dokumentace je v současné době již připravena. K samotné realizaci by pak mělo dojít v období březen – říjen příštího roku.

Rekonstrukce se bude týkat zejména vlastní budovy, která se v této chvíli potýká s řadou technických problémů. „Určitě bude potřeba vybavit vnitřní prostory, a to ve spolupráci s Integrovanou dopravou Středočeského kraje. Pochopitelně počítáme také s tím, že tam budou informační panely,“ vysvětluje mělnický místostarosta Milan Schweigstill.

V rámci modernizace autobusového nádraží dojde rovněž k zastřešení prostoru, kde momentálně střechy chybí. Kolem samotné budovy se má zvýšit počet stojanů na kola. „Chceme využít toho, že je ta budova stavěná způsobem, že má přesahující střechy. Stojany tedy budou kryté. Celkem by jich mělo být asi třicet,“ doplňuje místostarosta.

Modernizace zahrnuje také vznik nového kontejnerového stání na odpad a rekonstrukci odstavných ploch, kde se vybuduje další parkoviště P+R, podobné tomu, jenž je již několik týdnů v provozu u vlakového nádraží.

Odhadované náklady tohoto projektu se vyšplhají na 26 milionů korun, z čehož přibližně 17 milionů tvoří přislíbená dotace z Integrovaného regionálního operačního programu. Do konce listopadu bude vytvořeno také nové vodorovné dopravní značení autobusových zastávek u vlakového nádraží. První autobusy na místo přijedou v pondělí 2. prosince.