Šoféři nákladních aut zjistili, že dopravní značení nikdo nekontroluje.

„Kdybychom to museli objíždět přes Prahu nebo přes dálnici je to strašné zdržení a nikdo nám to nezaplatí,“ vysvětluje jeden z řidičů kamionu, kteří se nebojí porušit zákaz vjezdu.

Dělníci s pracemi finišují a podle místostarosty města Milana Schweigstilla se v těchto dnech dodělávají už jen zábradlí a postranní části mostu. „Dopravní značení je stanoveno až do úplného konce stavby, proto nezmizí, dokud se na mostě bude pracovat,“ upozornil místostarosta.

Na nebezpečné křižovatce, kde se kříží silnice číslo šestnáct s komunikací vedenou od Cítova směrem na Dolní Beřkovice, došlo už k několika smrtelným nehodám. K poslední pak na začátku května, kde po srážce s nákladním autem zemřeli tři lidé.

Zároveň začnou i opravy starého mostu Josefa Straky, který čeká už jen na úplné otevření mostu nového. Ten je ve velmi špatném technickém stavu a na jeho opravu získalo město dotaci od krajského úřadu ve výši 50 milionů korun. Přes něj je právě teď vedena jedna z nejfrekventovanějších objízdných tras. Podle místostarosty Milana Schweigstilla už před třemi lety nechalo město opravit spodní stavby starého mostu, to znamená ledolamy a mostní pilíře. „Most ovšem stále dál čekal na rekonstrukci nosné ocelové konstrukce a vozovky. Vzhledem k rapidně se zhoršujícímu technickému stavu hrozilo, že si budeme muset vzít na nákladnou opravu půjčku,“ vysvětlil místostarosta. Zároveň potvrdil, že nakonec Mělník na náklady přispěje pouze částečně – konkrétně asi dvěma miliony korun. Jako jedno z mála měst v celé republice totiž po složitých jednáních získal od státu vysokou dotaci.