Až do posledního dubnového dne bude most přes Labe částečně zavřený, auta tam budou pouštět semafory do jednoho jízdního pruhu. Stejné to pak bude v létě, od 1. do 27. července. Po dobu dvou měsíců, v květnu a červnu, pak bude starý most úplně zavřený.

Na náklady na rekonstrukci, které mají dosáhnout 9,7 milionu korun, přispěje dotace 5,8 milionu korun. „V následujících letech se plánuje ještě rekonstrukce povrchu mostní vozovky," připomněla Helena Vavřinová.

Most Josefa Straky, jehož majitelem je město, je z pětiny prorezlý. Dovnitř zatéká narušeným asfaltovým povrchem silnice, při zimním tání se k ocelové konstrukci a pilířům dostává s vodou i sůl.

Rekonstrukce mostu je nezbytná, pokud by nebyl opraven, dostal by se záhy do tak zoufalého stavu, že by musel zůstat zavřený. Dalším důvodem ke spěchu je stav druhého mělnického mostu přes Labe, takzvaného nového, postaveného před deseti lety. Nejpozději za pět až sedm let totiž musí být rovněž opraven. A pak by Mělník čekaly velké trable s dopravou.

Starý most pochází z osmdesátých let devatenáctého století, původní dřevěný most by ale na sklonku třicátých let minulého století nahrazen ocelovým. Jde o technickou památku, protože je prvním svařovaným mostem v Česku. Dlouho neměl žádný název, loni dostal jméno po veslaři Josefu Strakovi. Údajně je jediným mostem na světě, pojmenovaný po veslaři.