Poslední vlak 
z Mělníka do Mšena vyjede sedm minut před nedělní dvacátou hodinou. Pak se trať 
v úseku Mělník – Mšeno až do odvolání uzavře. Může za to špatný stav trati, který se dá na některých úsecích označit za havarijní.

„Provozovatel dráhy, jímž je Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), omezil maximální povolenou rychlost na dvacet kilometrů v hodině, kvůli čemuž mají vlaky zpoždění pět minut až čtvrt hodiny," konstatovala mluvčí Českých drah Kateřina Šubová 
a dodala, že SŽDC oznámila, že traťovou rychlost mezi Mšenem a Mělníkem od poloviny září sníží na deset kilometrů 
v hodině, což už je nepřijatelné. Proto České dráhy ustoupily od vlakového spojení 
a rozhodly se jej dočasně nahradit autobusy.

O tom, kdy se trať dočká nutné opravy, její provozovatel mlčí. „Stav dráhy není rozhodně ideální, za což může dlouhodobá podfinancovanost infrastruktury. V této fázi se jedná s městem a krajem o jejich budoucí dopravní objednávce, na níž záleží i termín a rozsah případných oprav," prohlásil mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský, podle něhož zatím není znám termín opravy, která by zásadně změnila stav celé dráhy.

Starosta města Mšena Martin Mach považuje uzavření provozu na dráze spojující Mšeno s Mělníkem za velký malér.

„Je to nepříjemné překvapení, které svědčí o práci SŽDC. Společnost náhle a nečekaně zjistila, že je trať tak špatná, že ji musí zavřít. Vypadá to, jakoby ji léta nekontrolovala. Je to pro mě nepochopitelné," řekl rázně mšenský starosta, který navíc od provozovatele dráhy nedostal do současné doby žádnou oficiální informaci o tom, jak hodlá situaci řešit.

Radost z nečekané výluky nemají ani lidé ze Mšena a přilehlých vesnic, kteří vlakové spoje využívají.

„Touhle lokálkou za námi pravidelně jezdí příbuzní 
z Mělníka a můj bývalý kolega s ní jezdí z Mělníka do Mšena každý den do práce," připomněla Jarka Drechslerová 
z Kadlína. Renáta Šimíčková ze Mšena se zase domnívá, že výluka zasáhne především turisty a milovníky vlaků. 
„K doktorovi, na nákupy nebo do práce asi stačí jet náhradní dopravou. Jet autobusem je navíc asi bezpečnější než vlakem po rozbité trati," řekla Renáta Šimíčková.

Mšenský starosta uvedl, že bude společně se středočeským hejtmanem tlačit na SŽDC, aby co nejrychleji a bez dlouhých odkladů trať opravila.

„Cílem je, aby nejpozději do začátku příští turistické sezony vlaky zase jezdily. Za poslední léta se nám s Českými drahami podařilo vyjednat dobrou spolupráci, kterou by byla škoda přerušit."

Náhradní autobusová doprava, která by měla nahradit všechny vlakové spoje, bude až do ukončení rekonstrukce mšenské Boleslavské ulice jezdit jen k zastávce na náměstí Míru. „Až se na sklonku října otevře Boleslavská ulice, autobusy budou jezdit až na nádraží, kde budou cestující moci přestoupit na vlak ve směru na Mladou Boleslav," přiblížil starosta. Cestující zatím musejí počítat s tím, že jim cesta z mšenského nádraží na náměstí zabere zhruba dvanáct minut chůze.