Výjezdová jednotka mšenských dobrovolných hasičů má nového pomocníka. Je jím rychlý zásahový automobil Nissan Pathfinder, který v pátekoficiálně převzali do svého vozového parku. Ke dvojici tatrovek s osmikubíkovými cisternami.

Vůz poháněný dva a půl litrovým turbodieselem se tak stal historicky prvním osobním vozidlem využívaným mšenskými hasiči. A zároveň jedním z nejmodernějších vozidel své kategorie mezi dobrovolnými hasiči nejen v okrese, ale i v celém Středočeském kraji.

Mšenská radnice získala na pořízení ojetého automobilu krajskou dotaci přes tři sta tisíc korun, za dalších zhruba sto tisíc korun ze své kasy ho pak nechala opatřit novým červenobílým lakem, osadit výstražným světelným a zvukovým zařízením a částečně přizpůsobit interiér vozu potřebám hasičů.

Pořízení automobilu podle velitele výjezdové jednotky hasičů Karla Píče předcházela diskuse s radními města o tom, po jakém autě se poohlédnout. „Z našeho pohledu byl nejprve nejvhodnější jeep, radní byli zase pro Defendera. Toho bychom ale nevyužili, navíc bychom za stejnou cenu sehnali osm až deset let starý vůz, což by nebylo zrovna nejlepší,“ řekl Píč a dodal, že nakonec se hasiči s městem shodli na kompromisu, jímž byl právě Nissan Pathfinder.

Hasiči potřebovali rychlý vůz s pohonem obou náprav, jímž by mohli vyjíždět k zásahům, kde nepotřebují těžké a pomalejší cisterny. „Jde o zásahy jako například požár komínových těles, odčerpávání zatopených sklepů, dopravní nehody nebo likvidace popadaných stromů při vichřicích,“ konstatoval velitel hasičů.

S konečným výběrem je spokojen také starosta města Martin Mach. „Upřednostňovali jsme sice vůz, který by se více uplatnil v těžkém terénu a v lese, ale podle statistiky je těchto typů zásahů méně než těch, ke kterým hasiči míří po silnici. Proto při výběru převážila rychlost, jízdní vlastnosti na silnici a také určitý komfort,“ prohlásil starosta.

Nový, původně sériový nissan po úpravě splňuje všechny parametry složek integrovaného záchranného systému, do něhož byl koncem loňského roku úspěšně zařazen. Do akce tak bude vyjíždět podle pokynů mladoboleslavského operačního střediska.

V zavazadlovém prostoru automobilu mají hasiči techniku na zásah u dopravních nehod, hasicí přístroje a motorovou pilu. „Letos bychom do vozu chtěli instalovat takzvaný výjezdový portál, na němž bude umístěn agregát s vyprošťovacím zařízením, vybavení pak bude také možné uzpůsobit podle potřeby a typu zásahu,“ připomněl velitel.

Během krátké doby na vůz namontují ocelový ochranný rám a požádají o dotaci na lanový naviják.

Hasiči města Mšena, kteřívyjíždějí ročně zhruba k pasesáti zásahům,jsou společnou jednotkou také pro Lobeč, Nebužely, Nosálov, Kadlín a Kaninu. Těchto pět vesnic se podílí na jejím financování. Mšenští dobrovolníci vyjíždějí i do ostatních míst v přiděleném rajonu. Na starost mají celý severní cíp mělnického regionu.