„Přitom se právě za snížené viditelnosti snaží být řidiči opatrní. Když se ale dostanou do protisměru a domnívají se, že jsou v bezpečném pruhu, jedou ve skutečnosti proti autům v pruhu nejrychlejším," uvedla dálniční policistka.

Řidiči, kteří auta v protisměru potkávají, většinou už volají linku 158. Díky tomu mohou dálniční policisté rychleji zasáhnout. Nastává poplach a okamžité pátrání po nebezpečném autě, do kterého bývá nasazen i vrtulník.

„Řidiči, kteří volají, že potkali vůz v protisměru, bývají ves tresu a často se mýlí v lokalizace. Pak je to hra o čas," doplnila Radomila Felgrová. Dálniční policisté mají v obou směrech přes padesát kilometrů, hledat auto jedoucí v protisměru proto není snadné.

Asi jen šťastnou náhodou se zatím na dé osmičce kvůli jízdě v protisměru zatím nestala žádná vážná nehoda.

Neopatrný řidič, který už se dostane do protisměru, by se měl snažit z dálnice zmizet, dojet k nejbližšímu sjezdu nebo benzince. V mezní situaci, kdy si neví rady a je zoufalý, zastavit auto na krajnici, zapnout výstražná světla, okamžitě opustit dálnici a volat linku 158, aby mu dálniční policisté s řešením pomohli.

Stejně má postupovat řidič, kterému se porouchá auto nebo mu dojde benzin. Měl by ale samozřejmě ještě varovat ostatní před překážkou na dálnici trojúhelníkem umístěným před vozem. „Zůstat v autě je harakiri," poznamenala dálniční policistka.

Na zasněženém povrchu dálnice se na začátku minulého týdne stalo několik nehod. Ve všech případech byla příčinou příliš rychlá jízda, která sice nepřesáhla sto třicítku, neodpovídala ale stavu vozovky. Po smycích končila auta ve svodidlech nebo v polích u dálnice, některá dokonce na střeše.
Náhlý smyk překvapil například i jednatřicetiletého řidiče, který měl na zadních kolech svého auta letní pneumatiky.

„Na sněhu nebo ledu může být nebezpečná i jízda autem, které má zimní pneumatiky s dokonalým vzorkem," připomněla Radomila Felgrová. Řidiči by podle ní měli po celou zimu počítat s tím, že se příjemné počasí může každou chvíli změnit k horšímu.