Rekonstrukce Nádražní ulice v Mělníku, konkrétně v úseku od čerpací stanice až k vlečce kovošrotu, je jednou z největších dopravních akcí letošního roku ve městě. Ovlivní také provoz na frekventovaných silnicích I/9 a I/16.

A tak všichni čekají, kdy bude znám termín zahájení oprav - netrpělivě a zatím marně. Nikdo netuší, kdy se silnice zavře ani jak bude vypadat objížďka.

Podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jiřího Veselého se stále vybírá zhotovitel. „Naším cílem je začít se stavbou ještě v roce 2024," řekl Deníku. Na otázku, zda stavba začne o letních prázdninách, kdy je provoz mírnější, ale odpovědět nechtěl. „Nebudu udávat žádné konkrétní datum," řekl stručně.

Na termín podle mělnického radního pro dopravu Jindřicha Špergla s napětím čekají i na radnici. „Samozřejmě by bylo lepší začít s opravou o prázdninách, kvůli mírnějšímu provozu na silnicích i z hlediska průběhu stavebních prací, kdy je lepší pracovat za teplejšího počasí," řekl Špergl s tím, že na druhou stranu by v souvislosti s vinobraním, největší akcí ve městě, bylo snazší, kdyby byla Nádražní ulice v září průjezdná. „Jsme připraveni na obě varianty, ale počítáme s tím, že bude silnice uzavřena. Nás nejvíce zajímá, jak bude probíhat zásobování podniků sídlící v opravovaném úseku," dodal radní.

Práce ve dvou stavebních sezonách

Jestli bude rekonstrukce probíhat za kyvadlového provozu, nebo se silnice zcela uzavře, ŘSD ještě neoznámilo ani městu. Podle Špergla se nabízí objízdná trasa pro tranzit přes D8 do Prahy a následně D10 ve směru na Mladou Boleslav nebo přes Jestřebí a následně I/38, také ve směru na Mladou Boleslav. „Není ale v naší gesci stanovovat objízdnou trasu, jde pouze o můj odhad, kudy se trasa nabízí. Pro nás je důležité, aby se tranzitní nákladní doprava vyhnula ulicím Bezručova a Dobrovského i centru města," zdůraznil radní pro dopravu.

Projekt nepočítá pouze s opravou silnice. Je v něm navrženo i rozšíření ploch zeleně a větší oddělení zóny pro pěší od trasy průtahu. „Celková délka úpravy hlavní trasy je 714 metrů. Podél ní je v části navržena obslužná komunikace pro snížení počtu sjezdů a nájezdů na hlavní trasu z přilehlých areálů a obchodů," uvedl mluvčí ŘSD Veselý a připomněl, že v místě budoucí stavby dnes dosahuje průměrná intenzita dopravy 11 tisíc vozidel za den.

Akce je rozvržena do dvou stavebních sezon s tím, že půjde-li vše podle plánu, uvedení Nádražní zpět do provozu předpokládá ŘSD v roce 2025. Odhadovaná cena projektu je 98 milionů korun.