Kamionová doprava na mělnických silnicích stále houstne. Řidiči nákladních vozů si čím dál více vybírají trasy vedoucí obcemi. To však znepokojuje jejich starosty, kteří se obávají o bezpečnost občanů. Ti musí denně snášet hluk a hrozí jim nebezpečí úrazu z důvodu projíždějících těžkých vozidel. Provoz nákladních automobilů také značně poškozují komunikace v obcích.

„Nevím, jestli je důvodem vznik mýtných bran, ale obcí v současné době jezdí skutečně velký počet nákladních automobilů. Aby se jim řidiči vyhnuli, tak jejich trasa vede obecí. Chápu, že tudy chtějí jezdit, ale zároveň tu chceme bezpečno. Jsme z toho nešťastní. Například, když zde půjde maminka s kočárkem po silnici, může snadno dojít k tragédii,“ řekl starosta Lobče Luděk Dohnalík.

Vedení obce proto řeší situaci výstavbou chodníků. „Když vím, jaký je přibližně náklad na jeden metr chodníku a vím, jak je dlouhá vesnice, tak se částka zhotovení chodníků vyšplhá k několika milionům korun,“ řekl starosta Dohnalík.

Podobný problém řeší i v obci Dřínov. Obec dlouhou dobu trápil průjezd nákladních vozidel firmy Frischbeton. Na tomto základu byla sepsána dohoda, která zakazuje průjezd těchto nákladních automobilů obcí.

„Bylo ujednáno, že za každý automobil Frischbetonu, který Dřínovem projede a bude pořízena jeho fotodokumentace se státní poznávací značkou, dostane obec tisíc korun. V současné době je tato dohoda dodržována, přesto je zde průjezd nákladních automobilů ostatních firem velmi silný,“ vyjádřila se k problému s dopravou starostka obce Jitka Bocková.

Jedním z hlavních cílů obce do budoucna je tak vyřešit toto dopravní zatížení a aby chodci nebyli ohrožováni. Silný provoz na silnici třetí třídy procházející obcí Dřínov také způsobuje, že lidé žijící kolem se v noci pořádně nevyspí a dokonce mají popraskané domy.

S nákladními vozy projíždějícími obcemi se potýká i Vysoká Libeň, kterou protíná silnice 1/16. I z důvodů oprav okolních silnic využívají nákladní automobily tuto komunikaci čím dál více.

„Podnikli jsme již řadu řešení, například jsme se pokusili o to, aby v obci byla snížena rychlost. Pokusy byly zatím však jen neúspěšné. Ředitelství silnic a dálnic nám mnohokrát odpovědělo, že zde provoz není zas až tak silný,“ objasnila situaci starostka Hana Rašáková. Dolní část obce je navíc bez chodníku, na který zde ani není prostor. Řada lidí i školáků tímto nebezpečným úsekem musí podstupovat denně cestu do středu obce, například na autobus.

„Řidiči v obci navíc nerespektují zákonem danou rychlost, proto jsme již museli kontaktovat policii. Kontroly jsou zde často, ale zdaleka to nestačí. Pomohlo by nám, kdyby se do obce umístil radar,“ dodala Rašáková.