Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Po dvou letech vyplula z mělnické loděnice do Holandska nová loď

V mělnické loděnici byla včera spuštěna na vodu nová nákladní loď. Po dvou letech je to první loď, kterou vyrobila mělnická pobočka společnosti České loděnice. V době ekonomické krize má o zakázky nouzi.

10.10.2013
SDÍLEJ:

Spouštění lodě na vodu je organizačně i technicky náročná záležitost. Nejprve je nutné odstranit klíny, na kterých loď sedí, a poté přeřezat ocelová lana, která ji drží na břehu. Samotné spouštění už pak je pouze záležitostí několika vteřin.Foto: Deník/Barbora Tesnerová

Podle ředitele společnosti Ivana Troutnara trvala stavba lodi skoro čtyři roky. „Stavěli jsme ji neobvykle dlouho," přiznal, „po založení kýlu jsme totiž stavbu na dlouhé měsíce přerušili, abychom mohli postavit dvě jiné lodě, tankery, na které jsme už měli konkrétní zájemce."

Nový domov najde devadesát metrů dlouhá loď, vážící téměř devět set tun, v holandském Lemmeru. Teď už pluje po Labi do německého Hamburku, odkud bude k cíli pokračovat po moři. Cesta by jí měla trvat zhruba deset dní.

„V Holandsku máme loděnici, která po nás loď ještě dostrojí," popsal Ivan Troutnar nejbližší budoucnost kontejnerového plavidla, které uveze až 3 250 tun sypkého nákladu nebo svitků plechů nebo papíru. Výrobu celé lodi měl na starosti Tomáš Příhoda, který prozradil, že jde o už osmou loď z této série, kterou 
v Mělníku postavili.

„Dosud poslední loď jsme spouštěli na vodu 14. října 2011, tedy skoro přesně před dvěma lety," řekl vedoucí výroby. „O rok dříve, před krizí, jsme přitom stavěli až čtyři lodě ročně," dodal.

Na hospodářskou krizi si postěžoval také ředitel firmy České loděnice. „Současná situace nám zrovna dvakrát nepřeje. V naší branži navíc funguje jakási setrvačnost, takže v době, kdy už všichni nad krizí brečeli, my ještě měli plné ruce práce," prozradil  s vírou, že nejhorší období už má společnost za sebou. „Od příštího roku bychom snad mohli naběhnout zase zpátky do pořádné výroby."

Výroba nákladní lodě stála několik desítek milionů korun. Nejdražší položkou přitom nebyl  materiál, ale mzdy lidí, kteří se na stavbě plavidla podíleli. „To je velký problém. Konkurence levných výrobců z Asie, kteří pracují levněji a používají lacinější, i když méně kvalitní materiály… Pokud je to zákazník ochoten akceptovat, nic s tím nenaděláme," uzavřel Ivan Troutnar.

Autor: Barbora Tesnerová

Místo události:
10.10.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

Kam na Mělnicku za zábavou? Vyberte si!

Ilustrační snímek.

KRÁTCE: Komise míří za voliči domů

KRÁTCE: Spisovatel Robert Fulghum se vrací do Čech

Mělnicko - Přinášíme vám přehled kulturních událostí v regionu.

V dospělosti bude strom ročně zásobit kyslíkem dva lidi

Kralupy – Děti z lesní školky Kulíšek si zasadily svůj první strom. Výsadba proběhla v parku Velvarka v kralupské ulici Generála Klapálka ve spolupráci s Ekologickým centrem a místním svazem ochránců přírody, v rámci projektu Kralupy – čisté město. 

Do voleb jdou saunový mistr, zámečník i lékař

Mělnicko – Ve středních Čechách kandiduje do pátečních a sobotních voleb do poslanecké sněmovny 26 stran, hnutí a subjektů.

Rathův požadavek na odškodnění za pouta se vrací k obvodnímu soudu

Střední Čechy – Ucházet se o 30tisícové odškodnění má dál šanci někdejší hejtman Středočeského kraje David Rath, který před čtyřmi roky stanul před Krajským soudem v Praze jako jeden z účastníků procesu v kauze údajných korupčních manipulací se stavebními a zdravotnickými zakázkami kraje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení