Na parkovném, které je teď sice dražší, počítá se ale po minutách, dokonce řidiči platící Pango systémem ušetřili. Podle mělnického starosty Ctirada Mikeše bylo nejvyšší částkou čtrnáct korun za čtyřiadvacet minut parkování.

Nové sazby za parkování se liší podle způsobu placení parkovného i zón, kde se stání nacházejí. Nákladnější je parkování v zóně B, která se nachází na náměstí Míru a v Ostruhové ulici. Tam se platí bezhotovostně v první půlhodině za deset minut pět korun a dále za každé dvě minuty koruna, v každé další zahájené půlhodině je to koruna za každou minutu. S parkovacím automatem stojí první půlhodina patnáct a každá další zahájená třicet korun. V zóně A, která zahrnuje všechna další parkovací stání v centru, se u Pango systému platí do deseti minut pět korun a za každé další dvě minuty po koruně. S parkovacím automatem stojí každá zahájená půlhodina patnáct korun.

A právě se základní sazbou patnáct korun měli potíže lidé u parkovacích automatů, zvyklí dlouhou dobu na dvacetikorunu za hodinu. Pětikorunu zpátky nedostali a v ruce měli třicetiminutový lístek na patnáct korun.

Ceny parkovného se mohou ještě měnit. „Po měsíci provozu budeme mít první výsledky, podle nich se případně zamyslíme nad možným omezením výše parkovného," poznamenal Mikeš.

Jak si čeští řidiči na Pango systém zvykli, nebude jasné hned za měsíc. Starosta to v dobré víře odhaduje na dva roky. Například v izraelském Jeruzalémě si prý řidiči bezhotovostní hrazení parkovného zvykali pět let. „Je to i otázkou vybavení lidí chytrými telefony," poznamenal Mikeš. Právě s chytrými telefony je totiž Pango placení hladší a levnější, stačí si stáhnout příslušnou aplikaci. U běžných telefonů to znamená volání nebo textovou zprávu před každým parkováním, a v jeho závěru.

Pokud návštěvníci mělnického centra časem přijmou Pango systém za svůj a ve městě zůstane, bude to pro město výhodné. „Platíme firmě Pango Parking Czech sedm procent z vybrané částky přes Pango systém a daň z přidané hodnoty. Mělník pro ně neznamená byznys, ale místo pilotního projektu, než budou následovat velká města už za jiných podmínek. My bychom si do budoucna zachovali výjimečnou cenu právě proto, že jsme se systémem začínali," vysvětlil mělnický starosta.