Jste jedním ze zakládajících členů klubu, co vás vedlo k jeho založení?
Požádala mě parta mladých kluků, kteří našli zalíbení ve starých motocyklech. Jednoho dne jsme se sešli, sepsali zakládající listinu a ztvrdili svými podpisy vznik nového sdružení příznivců motoveteránů.
Kolik vás bylo na začátku a kolik je vás nyní?
Na začátku nás bylo devět, ale během let se toto číslo rozmnožilo na třiatřicet členů.
Jaké jsou v klubu stroje a které považujete za nejzajímavější?
Mohl bych říci, že v poslední době s novými přírůstky stagnujeme, za vinou určitě stojí nemalá nákupní cena. Celkem máme něco přes šedesát strojů. Nejzajímavějšími kousky jsou jistě ty nejstarší, můžu jmenovat Jawu 175 special z roku 1934 a ČZ 175 special z roku 1937.
Dozvěděl jsem se, že sám motocykly renovujete, jaký stroj byl první výsledek Vaší práce?
Tím prvním byl pionýr Jawa 550 pařez z poloviny padesátých let, který jsem renovoval pro svého syna. Měl téměř uhnilá kola a celkově byl ve šrotovém stavu. Po úspěšné repasi malý motocykl slouží svému majiteli již několik let.
Jaké služby můžete poskytnout majitelům veteránů?
Můžeme poskytnout poradenství v oboru údržby a oprav. Klubová testační komise je schopna zajistit návrat motoveterána na silnice v rámci stanovených předpisů EU. Lze se dohodnout i na renovaci strojů.
Mohl byste nám říci pár slov o akcích pořádaných klubem?
Od svého vzniku klub pořádá několik akcí, z nichž se vytříbily ty které jsou dnes již tradiční. První jarní akcí je každoročně Vymetání výfuků, následuje tradiční burza náhradních dílů. Na letní prázdniny připadá Jízda kokořínskem a MS mopedů Stadion na ploché dráze. Sezonu končíme vyjížďkou s příznačným názvem – Zavírání šoupátek.
Za zmínku stojí závod mopedů stadion na mšenském plochodrážním oválu, řekněte nám o co vlastně jde a jak je možné se aktivně zúčastnit?
Jde o závody mopedů Stadion vyráběných v padesátých letech. Závody se jezdí jako klasická plochá dráha a řídí se interními pravidly. Účastnit se může každý majitel těchto „šlapadel“ ať v sériové či speciálně upravené verzi. Příští rok se jede výroční pátý díl tohoto seriálu, k této příležitosti se budeme snažit připravit zajímavý doprovodný program.
Jak byste hodnotil uplynulých šest let činnosti klubu?
Z mého pohledu určitě kladně. I když je pravda, že ze začátku se téměř všichni členové aktivně podíleli na jeho činnosti, což postupem času mírně polevilo. V současnosti provádíme konečné opravy na klubové dílně, kterou máme druhým rokem pronajatou.
Jak by měl postupovat a co by měl splňovat žadatel o členství v klubu?
Žadatel by měl samozřejmě vlastnit motocykl československé provenience, projevit zájem o činnost klubu a aktivně se účastnit pořádaných akcí.
Jakým způsobem se prezentujete a jak je možné vás kontaktovat?
Z počátku jsme se prezentovali prostřednictvím článků v místním tisku a informacemi ve vývěsní skříňce na náměstí. Nyní se můžeme pochlubit celkem povedenými webovými stránkami, na nichž naleznete kontakty na vedení klubu a na šéfa testační komise.
Chcete něco vzkázat čtenářům?
Určitě bych chtěl poděkovat podobně „trhlým“ nadšencům, za jejich úctyhodnou práci a zalíbení ve veteránech. Do příští sezóny přeji všem hodně pohodových kilometrů bez nehod.