Miloš Homolka a jeho matka Emilie Homolková ze Mšena budou mít vážné potíže s ošetřením u lékařů. Případné pobyty v nemocnici nejspíš budou muset hradit z vlastní kapsy. Do zoufalé situace je dostaly podpisy přihlášek zdravotní pojišťovny Média, která v České republice působí od března letošního roku.

Zástupce pojišťovny si vymýšlel

Na začátku září zaklepal na okno Homolkových zástupce pojišťovny Média s přihláškami v ruce. „Představil se nám jako Brabec. Tvrdil, že se všechny zdravotní pojišťovny ruší a slučují se právě pod zdravotní pojišťovnu Média, proto musíme podepsat přihlašovací formulář, jinak nás už nikdo neošetří. Vylíčil nám také spoustu výhod, které nám prý jiná pojišťovna nenabídne,“ uvedl Miloš Homolka, který spolu s matkou na výmysly zástupce pojišťovny naletěl.

Lékaři s pojišťovnou nemají smlouvu

Zděšení přišlo ve chvíli, kdy se oklamaná dvojice informovala na novou pojišťovnu u svých lékařů. „Zjistili jsme, že nás ani jeden z doktorů, u kterých máme karty, neošetří. Nikdo s Médií nechce mít nic společného, dokonce to mají napsáno i na dveřích ordinací,“ vysvětlil Homolka a dodal, že k jejich prohlédnutí přispěla i zpráva Všeobecné zdravotní pojišťovny, která v nedávné době prošla médii. Ta varovala lidi před pojišťovacími agenty, kteří se klamavými informacemi snaží přetáhnout klienty.

Žádost o zrušení registrace

Miloš i Emilie neváhali a zaslali pojišťovně Média dopis, v němž žádali o zrušení registrace. Nikdo na něj však nereagoval. „Několik dní se do pojišťovny snažíme dovolat, na lince je ale automat, který nám vždy řekně, že jsou všichni operátoři obsazeni, ať zkusíme zavolat jindy. Nikdo s námi prostě nechce komunikovat, jen nás přivedli do velkých problémů,“ postěžoval si šestatřicetiletý Miloš, který od narození trpí obezitou, kvůli které musí v nejbližší době podstoupit nákladnou operaci žaludku.

„Operace stojí skoro sto tisíc a tahle pojišťovna mi ji nezaplatí. Nikde mě prostě neošetří, aniž bych si všechno nehradil sám,“ poznamenal Homolka. Ani jeho matka na tom není lépe, má silnou cukrovku, na kterou užívá léky za tisíce korun. Kdo jí léky předepíše a kdo je zaplatí, teď neví. I přes žádost o zrušení registrace jim začátkem minulého týdne přišly kartičky pojištěnce.

Pojišťovna prý klientům vyhověla

Zdravotní pojišťovna Média podle mluvčí Blanky Kramolišové žádosti Homolkových vyhověla. „S panem Milošem Homolkou včera hovořila pracovnice naší infolinky. Vzhledem k tomu, že o storno zažádali ještě před termínem, jejich žádosti jsme vyhověli. S panem Homolkou jsme se domluvili, že nám průkazy pojištěnce zašle zpět, jakmile obdrží vyhovovací dopisy. Bylo mu také vysvětleno, že kartičky byly odeslány do výroby dříve, než jsme přijali žádosti o storno,“ prohlásila v pátek mluvčí pojišťovny.

Homolkovým nikdo nevolal ani nepsal

S tvrzením mluvčí pojišťovny však Miloš Homolka nesouhlasí, nikdo ho totiž žádným způsobem nekontaktoval. „Před čtrnácti dny, když jsem se na infolinku konečně dovolal, řekli mi jen, že máme poslat žádosti o zrušení registrace. To jsme udělali a od té doby se s námi nikdo nespojil,“ řekl Homolka, který se marně snaží do pojišťovny několikrát denně dovolat.

Aby si nová pojišťovna udržela licenci, musí mít do roka 50 tisíc klientů. „Věříme, že 50 tisíc pojištěnců získáme už do půl roku“, sdělil v březnu Právu ředitel nové zdravotní pojišťovny Emil Buřič. Jakým způsobem se snaží pojišťovna klienty získat, už ale neprozradil.

Médii kritizují ostré diskuze na webu

Na webových diskuzích se už od jara množí negativní komentáře neférového jednání náborářů pojišťovny Média. „Taky jsem naletěla. Lžou, odmítají se mnou něco řešit. V našem Zlínském kraji není jediný lékař, který by s nimi měl smlouvu, ale bohužel ani toto prý není důvod k předčasnému zrušení smlouvy. Myslím, že máme zase pěknou díru v zákoně,“ popsala svou zkušenost jedna z diskutujících.