„Přibyla záložka Můj úřad, která je vstupem na portál, který usnadní přístup ke službám veřejné správy,“ připomněl manažer projektu Střední Čechy on-line Jiří Hloušek.

Uživatelé tak po registraci budou moci prostřednictvím internetu nejen posílat žádosti, návrhy, připomínky či stížnosti, ale také se jim názorně zobrazí, který úředník se jejich záležitostí zabývá a v jakém stavu se jejich podání právě nachází. „Vše se bude archivovat, takže i po třech, čtyřech nebo deseti letech se budete moci podívat, co a v jaké podobě jste na úřad poslali,“ slíbil Hloušek. Nový projekt nemá sloužit pouze občanům, ale orientuje se také na obce, neziskové organizace či spolky.

Zprovoznění průkopnického systému elektronických služeb, ve kterém je aktuálně dostupných 65 formulářů, přišlo na 59,6 milionu korun, 75 procent nákladů zaplatila Evropská unie a 10 procent státní rozpočet.

„Nedá se ale říci, že by jeden formulář přišel skoro na milion,“ odmítl náměstek hejtmana Vilém Žák jednoduché počty. „Systém vypadá relativně jednoduše, ale vyžadoval celou řadu organizačních opatření,“ vysvětlil s tím, že se naprosto změnila práce krajských úřadníků s písemnostmi. Ti už si je mezi sebou nepředávají na papíře, ale pracují s dokumenty v elektronické podobě. To na úřadě přineslo velkou počítačovou revoluci, jejíž důsledky pocítí i občané. Zájemci se nyní mohou i na dálku podívat na aktuální stav záležitostí, které se jich dotýkají.

Náklady na projekt zvýšilo také zřizování veřejných přístupových míst k internetu. Ty byly vybudovány ve 43 lokalitách, a to ve formě komunikačních kiosků nebo stolních počítačů.