Pavel Sýkora často jezdí z Prahy na Českou Lípu po silnici I/9. Už několik let. Před pár dny ho ale v Liběchově zradila uzavírka, kterou si vyžádala stavba kanalizace v Rumburské ulici. Zastavil tam před zákazem vjezdu a přemýšlel, jak dál.
„Nakonec jsem se musel vydat přes Štětí, tam jsem se doptal na spojku přes Brocno do Chudolaz, kde jsem se napojil zpátky na hlavní silnici,“ řekl pražský šofér, který se obrátil na redakci Mělnického deníku s dotazem, kudy vlastně objízdná trasa z Mělníka na Českou Lípu vede.
„Jestli je někde značena objížďka, tak jsem ji zřejmě přehlédl,“ dodal.
Redaktoři Mělnického deníku proto sedli za volant a vydali se zkontrolovat značení objížďky z Mělníka na Českou Lípu, zda jsou oranžové ukazatele umístěny tak, aby se další řidiči nedostali zbytečně do úzkých.
Na silnici I/16, po které do Mělníka jezdí auta od Slaného a dálnice D8, tabulka informující o uzavření silnice I/9 v Liběchově nechybí.
Šoféry, kteří míří na Českou Lípu, vedou oranžové šipky už od kruhového objezdu u mělnické Pšovky do Bezručovy ulice a dál až ke křižovatce ulic Mladoboleslavská a Kokořínská.
Po Kokořínské ulici s číslem II/273 pokračují podle objížďky přes Chloumek až na křižovatku se silnicí III/2733, kde řidiči osobních vozů odbočí na Střednice. Nákladní automobily pak musejí pokračovat na Českou Lípu po delší trase přes Mšeno.
Ve Střednicích kola aut stočí na blízké Strážnice a pokračují přes osadu Rymáň až do Kokořínské ulice v Liběchově, kde se opět na hlavní tah na Českou Lípu napojí.
Šoféři osobáků po objízdné trase do Liběchova najedou navíc zhruba osm kilometrů. Namísto o běžných šest jim údaj na tachometru povyroste o čtrnáct. Silnice přes Liběchov by měla být pro osobní dopravu znovu otevřena od 11. října.
