Majitelem starého mostu je město. Podle jeho starosty Ctirada Mikeše do mostu zatéká narušeným asfaltovým povrchem silnice. Při tání v zimních dnech se přitom k ocelové konstrukci a pilířům dostává s vodou i sůl.

„Poškozeno už je dvacet procent mostu, rekonstrukce je nezbytná," potvrdil starosta.

Se zahájením rekonstrukce za patnáct až sedmnáct milionů korun město počítá v příštím roce. Zatím na to ale nemá peníze. „Je možné, že si na opravu mostu budeme muset půjčit," přiznal starosta.

Zároveň ale vysvětlil, že nedojde-li k rekonstrukci starého mostu nejpozději do čtyř let, byl by v tak havarijním stavu, že by musel být pro dopravu uzavřen. „Pak by částka na opravy byla možná naž pětinásobná a obávám se, že naši následovníci už by na ni peníze nesehnali," poznamenal Ctirad Mikeš.

Dalším důvodem ke spěchu je stav druhého mělnického mostu přes Labe, takzvaného nového, postaveného před deseti lety. Nejpozději za pět až sedm let totiž musí být rovněž opraven. A pak by Mělník čekaly velké trable s dopravou.

Když byl při záplavách před jedenácti lety starý most zavřený, musela jezdit auta, která se chtěla dostat za řeku, až přes Roudnici nad Labem. I kdyby se oba mosty opravovaly pouze s částečnými uzavírkami, dopravu by to hodně brzdilo. Navíc by to výrazně zvedlo náklady na opravy mostů.

Podle starosty zatím není naděje získat dotaci na rekonstrukci starého mostu. Snad jen na scházející ledolamy, které dosloužily už před patnácti lety.
Starý most pochází z osmdesátých let devatenáctého století, původní dřevěný most by ale v roce v 1938 nahrazen ocelovým. Jde o technickou památku, protože měl být v Česku prvním svařovaným mostem. Dlouho neměl žádná název, loni dostal jméno po veslaři Josefu Strakovi.