Rekonstrukce železniční trati mezi Mělníkem a Mšenem, která je v plném proudu, si vyžádá řadu uzavírek. Potvrdil to starosta města Mšena Martin Mach.

„Se stavbou bude spojeno mnoho dopravních omezení, protože budou postupně opravovány přejezdy,“ připomněl starosta Mach, podle něhož první uzavírky začínají platit už v pondělí 5. října, kdy se na devět dní kvůli přeložení kolejí uzavře železniční přejezd mezi Mělnickou Vruticí a Velkým Borkem. Motoristé budou moci mezi oběma obcemi jezdit přes Hostín nebo Lhotku. Přejezd silnice II/273 ve Lhotce se uzavře od 27. října do 2. listopadu.

S dalším omezením budou muset počítat lidé, kteří jezdí po silnici II/273 v úseku mezi Mšenem a Nebužely, v době od 28. do 31. října. Stavební firma bude v tuto dobu pracovat na přejezdech mezi Mšenem a Kaninou a u nebuželské vodárny. Při cestě ze Mšena do Mělníka bude nejlepší zvolit trasu přes Kokořínský důl.

Následovat bude od 4. do 10. listopadu uzavření přejezdu z Mělnické Vrutice směrem na Hostín, od 6. do 9. listopadu budou dělníci pracovat na přejezdu u nebuželského nádraží a od 12. do 18. listopadu bude mimo provoz přejezd mezi Lhotkou a Hleďsebí.

A posledními přejezdy, na nichž se bude před dokončením rekonstrukce trati pracovat, budou přejezdy mezi Nebužely a Živonínem a na mělnických Blatech ve směru na Velký Borek. První ze jmenovaných bude zavřený od 13. do 16. listopadu a druhý od 17. do 24. listopadu.

Pokládka nových betonových pražců a kolejnic pokračuje rychlostí zhruba půl kilometru za den.

„Poté přijde na řadu další doplnění kameniva takzvanou podbíječkou a následné zformování svršku,“ připomněl mšenský starosta. Vlaky by se na trať mezi Mšenem a Mělníkem měly vrátit na začátku prosince.