Lidé z Mělnicka
i turisté, kteří do konce letošního léta využívali vlakové spojení mezi Mělníkem a Mšenem, by se oblíbené lokálky měli v příštím roce opět 
dočkat. Železniční trať, po níž už dva měsíce nejezdí vlaky, totiž čeká náročná rekonstrukce.

Plánované obnovení dráhy, která je po desetiletích zanedbané údržby v havarijním stavu, potvrdil mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jakub Ptačinský. 
V současné době podle něho státní podnik zadává k vypracování jednostupňovou dokumentaci, která má řešit rozsah nutných opravných prací. Ty by podle předběžných odhadů měly stát zhruba dvě stě až tři sta milionů korun.

„Nepůjde však o totální modernizaci, ale o celkovou opravu a výměnu železničního svršku,“ doplnil mluvčí.

Správce dráhy předpokládá, že by v prvním čtvrtletí příštího roku mohlo dojít 
k soutěži na dodavatele stavby, který by měl na rekonstrukci pracovat během druhého čtvrtletí.

O obnovení provozu na trati spojující Mělník se Mšenem a Mladou Boleslaví začalo hned po skončení vlakového provozu usilovat vedení Mšena. Starosta města Martin Mach uvedl, že by se podle jeho informací mělo už v tomto týdnu začít s demontáží starých kolejnic.

Teď podle něho záleží především na projektové dokumentaci, která by měla být 
k připomínkování připravena na začátku prosince. A také na penězích. O těch by měl státní podnik rozhodovat v únoru příštího roku. „Jde o to dohlížet na to, aby to na něčem neusnulo,“ poznamenal starosta.

Vedle tlaku na správce trati vydalo Mšeno i petici, která usiluje o co nejrychlejší opravu dráhy.

„Petiční archy se nám nyní vracejí z okolních obcí, proto předpokládám, že vše během tohoto týdne dáme dohromady. Potom bych se s peticí rád objednal ke generálnímu řediteli SŽDC,“ uvedl starosta 
s tím, že petici na tištěných arších i v internetové verzi podepsalo několik tisíc lidí.

Od vlakového spojení na oblíbené trati upustily České dráhy na konci letošního léta kvůli snížení traťové rychlosti na pouhých deset kilometrů 
v hodině, ke kterým SŽDC přistoupila vzhledem k bídnému stavu dráhy. Časy v jízdním řádu by vlaky nestíhaly, proto je dopravce nahradil autobusy.

Několik týdnů nebylo vůbec jasné, zda se SŽDC rozhodne pro nákladnou opravu železničního úseku, nebo Mělnicko o oblíbený spoj definitivně přijde.