Šoféři, kteří ještě před několika dny projížděli po hlavním tahu z Mělníka do Mladé Boleslavi, nadšením rozhodně neoplývali. Na téměř dvoukilometrovém úseku mezi Liblicemi a Byšicemi totiž řídily provoz semafory, které auta pouštěly po více než pěti minutách.

Stejně tomu bylo i v minulém roce, kdy kraj nechat silnici na kritických místech zazáplatovat za dva miliony korun. Na větší údržbu peníze nebyly.
Ředitelství silnic a dálnic podle mluvčí Martiny Vápeníkové letos přistoupilo k opravě formou takzvané recyklace za studena, což by mělo zamezit opakovanému vytváření svislých trhlin. Tento způsob z kasy středočeského kraje vysaje dvacet milionů korun.

Silnice je nyní průjezdná v obou pruzích až na třísetmetrový úsek v Byšicích. Tam stále pouští auta semafory, řidiči tam však čekají jen pár minut.
Vozovka měla být podle předpokladů kompletně opravena do konce července, silničáři však na začátku Byšic narazili při odkrytí vrchní vrstvy na problém s podložím.

„Chyběla téměř úplně konstrukce vozovky. Zhotovitel se zavázal tento zbývající úsek dokončit maximálně do tří týdnů,“ konstatovala mluvčí Ředitelství silnic a dálnic s předpokladem, že by mohl být termín pro dokončení za příznivých klimatických podmínek ještě zkrácen.

Po skončení opravných prací si neoddychnou jen řidiči, ale i obyvatelé obou vesnic. Jeden z nich, který má dům v Byšicích přímo u hlavní silnice, nemohl v noci ani spát. „Nejhorší byla místa, kde navazovala vyfrézovaná silnice na nefrézovanou. Když tam projížděly náklaďáky s prázdými kontejnery nebo prázdné kamiony na přepravu aut, dělalo to hrozný rámus, až se klepala okna,“ uvedl pětasedmdesátiletý obyvatel Byšic a dodal, že už jsou dávno pryč doby, kdy přes obec projela jedna kravka a pár osobáků.

„Za pět minut normálního provozu jsem napočítal přes šedesát aut, z toho třetinu nákladních. A to není zrovna málo,“ prohlásil senior žijící u silnice.