Rozsáhlá rekonstrukce nového mostu začala už v polovině dubna letošního roku a měla by trvat až do podzimu. Doprava je tam vedena kyvadlově v jednom jízdním pruhu a řidiči čekají u semaforů. Kratší interval čekání je ovšem nastaven směrem z města ven. Na to upozorňoval mělnický místostarosta Milan Schweigstill už před začátkem prací na mostě: „Ve směru do města si řidiči ve špičkách počkají déle, je nastavena několikaminutová prodleva."

Hudební festival Votvírák Milovice
Letní festivaly lákají na hvězdy, pivo i příjemné prostředí

Po dokončení oprav chce Ředitelství silnic a dálnic ještě přebudovat nebezpečnou křižovatku u mostu, kde se kříží silnice číslo šestnáct s cestou vedenou od Cítova směrem na Dolní Beřkovice, na kruhový objezd. Jen před několika týdny tu došlo ke smrtelné nehodě, při které zemřeli tři lidé. Osobní vůz nedal přednost přijíždějícímu kamionu.

Jakmile práce skončí, bude na řadě most Josefa Straky, takzvaný starý, který je ve špatném technickém stavu a měst na jeho opravu získalo dotaci od krajského úřadu ve výši 50 milionů korun. Přes něj je právě vedena jedna z nejfrekventovanějších objízdných tras. Podle Milana Schweigstilla už před třemi lety nechalo město opravit spodní stavby starého mostu, tedy ledolamy a mostní pilíře.

„Most ovšem stále čekal na rekonstrukci nosné ocelové konstrukce a vozovky. Vzhledem k rapidně se zhoršujícímu technickému stavu hrozilo, že si budeme muset vzít na nákladnou opravu půjčku," vysvětlil místostarosta a potvrdil, že nakonec Mělník na náklady přispěje pouze podílem asi dva miliony korun. Jako jedno z mála měst v Česku totiž po složitých jednáních na ministerstvu dopravy a Státním fondu dopravní infrastruktury získalo vysokou dotaci.

Mělník chystá druhý ročník Battlemanie, setkání street workouterů pod hrazdami.
Uvidí Mělník nový světový rekord ve shybech?