Obyvatelé Kralup nad Vltavou mají strach 
z toho, že už tak dost dopravně zatíženým městem budou projíždět další desítky kamionů denně. Unipetrol, který vlastní kralupskou rafinerii, totiž uvažuje o tom, že by palivo na pražské letiště dopravoval nově automobilními cisternami namísto nákladními vlaky. Potvrdil to mluvčí Unipetrolu Mikuláš Duda.

„Průběžně pracujeme na různých projektech zaměřených na zvýšení efektivity, flexibility a kvality logistických řešení. Jedním 
z nich je i doprava leteckého paliva na okolní letiště prostřednictvím nákladních automobilů," konstatoval mluvčí společnosti.
Ze záměru, který v současné době v Unipetrolu posuzují, není nadšená ani kralupská radnice.

Podle místostarosty města Libora Lesáka není možné oblast neustále dopravně zatěžovat. Kerosin z Kralup nad Vltavou tvoří zhruba polovinu paliva spotřebovaného na Letišti Václava Havla, zbytek dodávek pochází z Polska a Německa. „Na letiště jezdí jeden nákladní vlak denně, na silnici by to ale bylo nějakých sedmdesát cisteren, do nichž se toho vejde méně," řekl kralupský místostarosta, podle něhož se bude město muset tomuto záměru nějak bránit.

Mikuláš Duda uvedl, že by částečné přesunutí dopravy leteckého paliva z dráhy na silnici mohlo zvýšit bezpečnost dodávek na pražské letiště, protože by existovaly dva alternativní způsoby dopravy. Unipetrolu by prý projekt umožnil také nabízet kerosin menším letištím, která nejsou připojena na železniční síť.

„Projekt je v současné době posuzován včetně možného dopadu na silniční dopravu v Kralupech. Neměl by ale představovat zásadní změnu, jelikož výroba leteckého paliva tvoří jen malou část kralupské rafinerie. Hovoříme tak o pěti až dvaceti nákladních vozidlech, která by odjížděla z kralupské rafinérii za den, v závislosti na ročním období," doplnil mluvčí Duda. Navíc by prý nákladní vozy neprojížděly centrem města.