Budova nabízí 350 míst pro automobily a 120 míst pro jízdní kola. Počítáno je rovněž s nabíjecími stanicemi pro elektromobily a elektrokola.

Kralupy se dlouhodobě potýkaly s nedostatkem parkovacích míst. „Už v minulých letech se nám podařilo vybudovat hned několik odstavných parkovišť. Dlouhodobě se však potýkáme s nárůstem vozidel, kterými se do Kralup dostávají lidé z okolí. Právě tyto řidiče bychom chtěli přimět k využívání parkovacího domu,“ uvedl kralupský starosta Marek Czechmann.

Podle něj by měl projekt postupně odvést parkující auta z přilehlých ulic. Například z ulice Havlíčkova, jež bývá obsazována vozidly takřka nepřetržitě.

Zámek Hořín.
Historie na prodej. Ve středních Čechách jsou v nabídce zámky i památky

„Projekt je financován z Integrovaného regionálního operačního programu a musí tak splňovat určitá kritéria. Jedním z nich je i princip P+R, čímž je řečeno, že parkování by mělo sloužit zejména pro zákazníky Českých drah, kteří budou jezdit vlakem do Prahy. Parkovací dům tedy nebude sloužit ke čtyřiadvacetihodinovému parkingu. Naopak návštěvníci centra města mohou ke krátkodobému parkování toto místo využívat,“ řekl místostarosta Libor Lesák.

Kralupští radní nicméně v průběhu měsíce ledna schválili zavedení parkovacích karet, které umožní zájemcům využívat parkovací dům v delším časovém období za podmínky každodenního opuštění parkoviště. Řidiči si mohou zaplatit buď jednodenní parkování 15 korun za den nebo využít měsíční (300 korun), čtvrtletní (765 korun) či půlroční (1530 korun) kartu.