V Mělníku se v pondělí 17. června od 17 hodin v části radnice v čísle popisném 51 koná veřejné zasedání zastupitelů. Mezi bezmála čtyřiceti projednávanými body je také schválení firmy, jíž by město zadalo zpracování parkovací analýzy.

Parkovacích míst je málo v centru i v řadě dalších čtvrtí, zejména na sídlištích. Jak v debatě na sociální síti připomněl radní Jindřich Špergl, jediné funkční řešení spočívá v celoplošném zavedení parkovacího systému.

„Do zastupitelstva jde záměr na vypracování analýzy stavu parkování na území města, centrum nevyjímaje. Ta v sobě zahrnuje pasport parkovacích kapacit, analýzu obsazenosti, ale hlavně návrh řešení parkovacího systému,“ napsal v komentáři na facebooku města Špergl.

Stejný problém řeší i Neratovice, kde už se ale východisko rýsuje. Kromě stavby parkovacího domu tam počítají také se zavedením placených parkovacích zón.

Záměr je zatím v úplných začátcích, a tak nejsou známy podrobnosti. Jasné už je ale to, že kdo má jedno auto, díru do peněženky mu parkovací zóny neudělají. „S každým dalším autem se však poplatky budou zvyšovat. Jiná cena se bude týkat i firemních aut,“ zveřejnila neratovická radnice. Právě firemními vozy bývají totiž některé parkovací plochy ve městě značně zaplněny, často pražskými dodávkami.

Neratovice chtějí zavést parkovací zóny i proto, aby se u nich neopakovala zkušenost jiného města z okolí, kde parkovací dům nebývá příliš zaplněn. Pravděpodobně tím jsou míněny Kralupy nad Vltavou, kde v parkovacím domě zůstává prázdná až polovina stání.