Parkovací plochy už městu se skoro osmnácti tisíci obyvatel nestačí. Zejména večer jsou beznadějně plné aut. Zoufalí řidiči, kteří mezi nimi marně hledají volná místa, parkují, kde se dá. „Co nám zbývá,“ hájí se.

Dopravní komise kralupské radnice hledá řešení. Na poslední schůzce jejích členů padl dokonce návrh na stavbu patrového parkovacího domu. „Zatím vybíráme lokality, kde by mohl stát. Musíme ale počítat s tím, že by stavba byla nákladná. Navíc zkušenosti z jiných měst, například Liberce, ukazují, že řidiči stejně raději parkují bezplatně venku,“ poznamenal Stanislav Hejduk z dopravní komise.

A tak je zatím naděje pouze na mírné zvýšení počtu parkovacích míst. Přibýt by měla například mezi sídlišti Hůrka a V Zátiší. „Když se posune chodník, může tam vzniknout ještě řada šikmých parkovacích stání,“ vysvětlil Hejduk. Šikmá stání by mohla přibýt i ve Vrchlického ulici. Na posledním zasedání připomněl zastupitel Pavel Skalička, že dopravní komise doporučila radním schválit zjednosměrnění Vrchlického ulice, které by tam šikmé stání umožnilo. Volná plocha, kde by mohlo vzniknout nové parkoviště, je podle Skaličky i v Dobrovského ulici na pozemku podél kolejí proti skalám na Hostibejku. Město se ho pro tento účel snažilo získat už v loňském roce, u Českých drah však neuspělo. Podle Skaličky se však po transformaci Českých drah rýsují nové možnosti, neboť podobné plochy, jako je v kralupské Dobrovského ulici, by měly být revitalizovány.

Pár parkovacích míst v poslední době přibylo na sídlišti V Zátiší, v ulici za posledním panelovým domem před hřištěm V Olších. Auta tam v minulosti stávala na jedné straně po celé délce, přestože jim v tom zhruba ve třetině ulice bránil zákaz zastavení. To ale skončilo, když se tam zastavili strážníci s botičkami. Od té doby se tam řidiči neodvažovali auta nechávat a zbývala tam zbytečně prázdná místa. Pak zákazová značka zmizela. „Odstranili jsme ji právě proto, aby se rozšířila parkovací místa,“ uvedl ředitel městské policie Rudolf Novotný.