Největší dálniční oprava letošního roku spěje ke konci, informoval ve čtvrtek Martin Buček z týmu komunikace Ředitelství silnic a dálnic ČR. S tím, že práce, které se ve směru na Prahu týkaly úseku mezi dálničními kilometry 11,2 a 5,3 a v opačném směru od metropole na Mělnicko a dále k Ústí nad Labem mezi kilometry 5,2 a 12,1, budou kompletně ukončeny v neděli.

Výrazný pokrok však motoristé zaznamenají už o dva dny dříve. „V pátek 12. listopadu dojde k odstranění dopravních omezení v jízdním pásu pro směr do Prahy,“ slibuje Buček. Od nedělního rána pak má být plně průjezdný i protisměrný jízdní pás, tedy „ven“ z hlavního města.

Celkově se od začátku července na D8 u Prahy pracovalo mezi dálničními kilometry 2,5 a 12,8. Sdružení firem Eurovia CS a Strabag zde v rámci zakázky za necelých 359 milionů korun bez DPH zajistilo rekonstrukci povrchu dálnice včetně mimoúrovňové křižovatky na exitu Úžice. „Práce byly rozděleny do několika navazujících etap, aby bylo možné zachovat průjezd místem v režimu 2+2 jízdní pruhy,“ připomněla několikeré stěhování dopravního omezení mluvčí společnosti Eurovia CS Iveta Štočková.

Svatomartinské menu. Ilustrační foto.
Pestrobarevný víkend: nadlábnout se a napít, či vzpomenout na hrdinu?

Součástí prací na kompletní rekonstrukci vrstev vozovky dálnice byly podle jejích slov i nezbytné sanace podloží, úpravy odvodnění dálnice či výměna svodidel. Došlo také na rekonstrukce SOS hlásek. Na závěr silničáři provedli nové vodorovné dopravní značení; obnoveno a modernizováno bylo i to svislé. „Doplněno bylo chybějící oplocení dálnice a došlo rovněž na opravu pěti mostů,“ upozornil ještě Buček.

Zdůraznil, že náročnost oprav prohloubil fakt, že se jedná o úsek s vysokou intenzitou provozu a vysokým podílem nákladní dopravy. Mezi exity Zdiby a Úžice denně v průměru projede 48 tisíc vozidel. „Téměř třetina jsou těžká nákladní vozidla,“ zdůraznil Buček.