S devětatřiceti připomínkami vrátilo ministerstvo životního prostředí druhou studii vlivu záměru rozšíření letiště ve Vodochodech na životní prostředí (EIA) společnosti Penta Investments zpátky k dopracování.

Kritizuje zejména zatížení okolí letiště hlukem z letového provozu.

„Mezi připomínky patří například nepřesnosti v hlukové studii, vyhlášení ochranné hlukové zóny kolem letiště nebo garance nepřekročení pětatřiceti tisíc pohybů letadel za rok,“ uvedla pro Mělnický deník mluvčí ministerstva Michaela Jendeková.

Pentu vrácení více než devítisetstránkového dokumentu nepřekvapilo. Potvrdil to mluvčí společnosti Martin Danko.

„Považujeme za stardardní krok, že nás ministerstvo vyzvalo k doplnění informací. Navíc bylo rozhodnutí avizováno už před dvěma týdny na veřejné diskuzi v Kralupech nad Vltavou,“ konstatoval Danko, který předpokládá, že Penta doplněnou studii ministerstvu předloží během několika měsíců.

Vrácení už druhé doplněné studie EIA zřejmě posune termín, kdy by měl být na novém mezinárodním aiportu spuštěn ostrý provoz.

„Vše závisí na získání všech potřebných povolení. Původní plán, který počítal s přelomem let 2012 a 2013 se prodlouží pravděpodobně o rok,“ doplnil mluvčí vodochodského letiště.

Záměrem Penty je rozšíření vojenského letiště ve Vodochodech na mezinárodní aiport. S tím však nesouhlasí většina obyvatel okolních obcí. Proto také založili iniciativu Stop letišti Vodochody.

Bouří se proti nadměrnému hluku z letového provozu, zvýšení emisí a riziku pádu letadla do obydlených oblastí nebo přímo do areálu nedalekých chemických továren. Proti první i druhé verzi studii vlivu rozšíření letiště ve Vodochodech na životní prostředí podali odpůrci stovky negativních připomínek.