Mladoboleslavský dopravní magistrát sice vydal loni tři sta značek na přání, letos už o ně ale stálo jen pár lidí. Mladá Boleslav tím přesto potvrzuje svou pověst města automobilů. V okolních regionech byl totiž zájem menší.

Na značky na přání lze dát kombinaci čísel a velkých písmen, s výjimkou G, CH, O, Q a W , kvůli snadné zaměnitelnosti. Značka přitom musí obsahovat nejméně jedno číslo. Nelze použít hanlivá slova nebo zkratky různých institucí.

Na některých dopravních odborech obcí s rozšířenou působností se hned na začátku loňského roku objevovaly krátké fronty, zájem však rychle upadal. Zřejmě kvůli nákladům.

Za registrační značky na přání zaplatí zájemci u osobního vozu deset tisíc korun, u motorky nebo přívěsu pět tisíc korun a u nosiče kol šest set korun. Dalších padesát korun stojí žadatele zápis změny.

Majitelé vozů si na značky nechávají nejčastěji vyrazit názvy svých firem, konkrétní jména nebo data narození. Oblíbené jsou podle úředníků z dopravního odboru radnice v Mnichově Hradišti i číselné řady. „U nás šlo v několika případech o přezdívky, zajímavý byl i název firmy The robot," říká Petr Černohous, mluvčí nymburské radnice. Jana Králová z kralupského odboru dopravy zase zmiňuje případ, kdy si řidička nechala na značku dát jméno a datum narození svého psa.

Za nízkým zájmem o značky na přání stojí vedle ceny i skutečnost, že pokud dojde ke ztrátě nebo odcizení, nelze už stejnou značku dodělat. Potvrzuje to Roman Sládek z Nymburka: „Chtěl jsem dát na značku jméno našeho psa Ronyho. Ale pak jsem si uvědomil, že bych dal tisíce za značky a v případě krádeže auta bych o ně přišel. To se nevyplatí."

Výhodou je naopak situace, kdy si řidič při prodeji vozu značky může ponechat. A umístit je na nové auto. Pokud má však zájem o jejich duplikát, úřad jej vydá pouze proti odevzdaným exemplářům. Například když jsou značky po nehodě poškozené.

Hned po Mladé Boleslavi byl loni v severní části Středočeského kraje o značky na přání největší zájem v Kralupech nad Vltavou, kde si je pořídilo přes sto lidí. V Mělníku naopak evidovali loni jen pár desítek zájemců. V obou městech zaznamenali především žádosti firem, které si značkami na přání označily část svého vozového parku.