Právě tato zeď, jež bude opírat násyp silničního tělesa u mostu, je důležitá mimo jiné k tomu, aby nový obchvat zabral co nejmenší část sportovního areálu. „Jedná se o železobetonovou monolitickou zeď s proměnnou výškou, která v nejnižším bodě dosahuje výšky 2,4 metru a v tom nejvyšším až 11,4 metru; délka zdi je téměř 274 metry,“ uvedl Buček. S tím, že postupně se na vybudování této zdi spotřebuje 3,7 tisíce metrů krychlových betonu a 360 tun armatury.
Zrovna v nejvyšším místě se ve čtvrtek stavělo bednění a v pátek betonovalo.

Klíčovou budovanou stavbou je most, který hlavní trasu obchvatu přenese přes frekventovanou železniční trať. „Založení mostu bude hlubinné na pilotech. Masivní mostní opěry, středový pilíř a dlouhá křídla budou monolitické ze železobetonu. Nosnou konstrukci bude tvořit pět nosníků spřažených železobetonovou deskou,“ připomněl Buček základní údaje. S tím, že aktuální jsou zde nyní práce na jedné z opěr; na OP1 v Řípské ulici.
Při výstavbě obchvatu Mělníka využíváme příznivého počasí. Dnes betonujeme základy mostní poměry OP1, provádíme pilotové založení pilíře mostu a pro zítřejší betonáž bedníme nejvyšší část opěrné zdi komunikace do výšky 11,4m. Pokračujeme také v armování její dalších částí. pic.twitter.com/JTCB4LLmDx
— ŘSD Středočeský kraj (@RSD_Stredocesky) January 27, 2022
Po dokončení se most, jemuž nemají chybět ani protihlukové stěny, bude klenout sedm metrů nad terénem. „Jeho délka bude necelých 118 metrů a jeho šířka 10 metrů se 7,5 metru širokou vozovkou,“ konstatoval.