Obě stavby nemají společný jen chodník nebo fakt, že na jejich uskutečnění získalo město významný příspěvek v rámci evropských dotací z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP). Každého, kdo v Kralupech žije nebo je navštívil v minulosti, na první pohled zaujme, jak ony samy a výsadba zeleně či zřízení „klidové zóny“ s lavičkami v jejich okolí změnily podobu dlouhodobě zpustlé lokality v sousedství vlakového nádraží.

Dojem ještě umocní rekonstrukce první části Nádražní ulice, na což upozornil starosta města Marek Czechmann (za STAN). „Mám velkou radost z toho, kterak tato ulice prokoukla. Totéž se týká i rohu Žižkovy ulice, jež na tu Nádražní navazuje,“ připomněl během pátečních prohlídek s pozvanými hosty a občany.

Sousedství vlakového nádraží se projevuje i na novém autobusovém terminálu. Nechybí tam společná elektronická tabule příjezdů a odjezdů, kde lze najít informace nejen o autobusových spojích, ale i těch železničních. Elektronický je i informační kiosek, kde si návštěvník Kralup může prohlédnout nejzajímavější místa ve městě a rychle se zorientovat, připomněl místostarosta Libor Lesák (ODS). „Součástí kiosku je dále elektronická úřední deska či složka s kalendářem kulturních a sportovních akcí,“ upozornil, že nové informace zde mohou vyhledávat i místní, kteří své město dobře znají.

Hosty Lesák v pátek upozornil také na unikátní vzor historických tapet, jímž jsou ozdobeny přístřešky jednotlivých zastávek. Na novém autobusovém terminálu také cestující mohou využívat samoobslužné veřejné toalety.

Autobusový terminál nakonec přišel na 82 milionů korun namísto původně plánovaných necelých 79 milionů korun. Částka se zvýšila nejen s ohledem na růst cen na celoevropském trhu; stavbu prodražilo také rozhodnutí zvolit pro stavbu přístřešků odolnější materiál. Dotace z IROP dosáhla bezmála 46 milionů korun.