S tím nesouhlasí učňové i studenti, jejich pedagogové ani rodiče. „Která škola je nejlepší? Kralupy! Kde chceme zůstat? V Kralupech!“ skandovali žáci školy, jak současní, tak bývalí, před vchodem do budovy hejtmanství. Také transparenty dávaly na srozuměnou, že odchod z Kralup odmítají. „Je to jedna z mála chemických škol ve středních Čechách; nejbližší další je tady v Praze vlastně kousek odtud: Křemencárna,“ řekl Deníku jeden z demonstrujících – bývalý student kralupské školy Erik Klepiš, absolvent oboru chemik – analýza potravin, který nyní studuje na České zemědělské univerzitě. Připomněl, že on sám je ze Slaného – a dojíždět na chemickou průmyslovku do Prahy by pro něj bylo podstatně komplikovanější než studovat v Kralupech.

Další z protestujících, která nyní navštěvuje 2. ročník oboru chemik-operátor, se Deníku vyjádřila „raději jen anonymně“. „Docela nespravedlivé,“ zhodnotila plány na stěhování školy z Kralup. Řekla, že doufá v úspěch, i když ví, jak dopadli v březnu studenti příbramského Gymnázia pod Svatou Horou, odmítající sloučení s dalším příbramským gymnáziem v ulici Legionářů. Neuspěli, rozhodnutí o sloučení svými argumenty nezabránili. Kralupská studentka však upozornila, že Příbramští tehdy nedemonstrovali; jen vystupovali na jednání se svými argumenty. „Snad všechno dopadne dobře,“ konstatovala. S upozorněním, že nyní se sjela řada studentů demonstrovat před budovou – a chystá se i vystoupení přímo na jednání. „Jsou k němu přihlášeni někteří rodiče,“ připomněla.

Argumentem zástupců kraje pro změnu je mimo jiné nízká obsazenost školy: areál pro 500 žáků nyní navštěvuje 133 žáků. Budovy jsou ve špatném technickém stavu vyžadujícím investice do údržby v řádu desítek, možná i stovek milionů korun – a o jeho převzetí má zájem město, které by tam po rekonstrukci zřídilo základní školu. Radní pro oblast vzdělávání a školství Milan Vácha (STAN) připomíná v souvislosti s návrhem na sloučení škol zralé úvahy; vycházející z výsledků analýz řešících dlouhodobý zájem o obory, naplněnost ročníků, úspěšnost u maturit, strukturu vzdělávacích oborů i nadimenzované kapacity středních škol na Mělnicku.