Přívoz v Mělníku bude! Město plánuje jeho oficiální spuštění na sobotu 2. června letošního roku. Podle mělnického místostarosty Milana Schweigstilla má město už téměř všechna potřebná povolení a spuštění přívozu už nic nebrání. „Máme potvrzení od provozovatele, máme souhlas povodí Labe, máme povolení od Státní plavební správy a už zbývá jen náš městský úřad,“ potvrdil Milan Schweigstill.

Přívoz bude sloužit jako náhrada za uzavřený starý most přes Labe pojmenovaném po veslaři Josefu Strakovi. „Rada města na svém posledním zasedání rozhodla, že doprava bude pro lidi bezplatná,“ uvedl Schweigstill s tím, že město zaplatí 100 tisíc korun jako náklady na úpravu přístavních mol a počítá se s tím, že 700 tisíc korun bude stát provoz přívozu po celé čtyři měsíce.

V červnu a v září bude jezdit mezi oběma břehy jen o víkendech. Počítá se s dobou zřejmě od osmi do devatenácti hodin. V hlavní sezoně, tedy v červenci a v srpnu, bude otevírací doba prodloužena. Podle současných plánů, by měl přívoz jezdit až do dvaceti hodin „Město je v případě zájmu lidí a turistů připraveno pružně reagovat na zvýšený zájem,“ řekl místostarosta Mělníka a zdůraznil, že přívoz by pak při velkém zájmu mohl jezdit v pracovní dny už v červnu.

Ilustrační foto
Druhá etapa mělnického obchvatu může začít už letos

Přívoz chce vedení radnice zřídit především z toho důvodu, že pohyb chodců, cyklistů a bruslařů na novém mostě není bezpečný. „Už tam došlo k nějakému výstupu, kdy málem dítě vběhlo pod auto,“ vysvětlil Schweigstill.

Starý most je zavřený už od listopadu. A zůstane to tak ještě minimálně do konce letošního října. Stavební práce i přes zdržení s neplánovaným, ale nutným odstraněním přechodových plechů mezi hlavními nosníky mostu a železobetonovou mostovkou, probíhají podle vedení radnice podle předem daného harmonogramu. „Na prvním a druhém poli byla provedena protikorozní ochrana nosníků mostovky a v současné době je v prvním poli již provedeno bednění mostovky,“ uvedl Petr Semín z odboru správy a údržby komunikací mělnické radnice.

Zámečnické práce a výměny ocelové konstrukce jsou dokončeny i na první polovině třetího pole. A na čtvrtém pracovním poli se opravují a vyměňují ocelové konstrukce. „Teď je na řadě bednění mostovky ve druhém poli. Nosníky dostanou protikorozní ochranu a potom se přenese závěsné lešení na druhou polovinu třetího pole,“ dodal Semín s tím, že se změní plavební značení a začnou opravy i na této polovině mostu. Souběžně s hlavními opravami ocelové konstrukce jsou prováděny opravy a výměny prvků mostního zábradlí. Na stavbě probíhají pravidelné kontrolní dny a operativní návštěvy odborníků, specialistů na ocelové konstrukce a protikorozní ochranu.

Ilustrační foto.
Letošní čarodějnice: Chtěl roztopit oheň benzínem, popálil si třetinu těla