Dva kruhové objezdy v Mělníku, jeden v Kralupech nad Vltavou. Třetí velké město regionu, Neratovice, nemá kruhový objezd dokonce žádný.
Nijak početná skupinka moderních křižovatek vzhledem k tomu, že v celé České republice je jich dost možná i šest stovek.

Na Mělnicku je nejčastějším argumentem, proč je kruháčů jen poskrovnu, že na ně není dostatek prostoru. Kruhová křižovatka totiž vyžaduje více místa než klasická světelná křižovatka, a v městké zástavbě ji proto zdaleka nelze vybudovat všude.

Podle referenta Odboru dopravy Městského úřadu Mělník Jindřicha Maříka se do budoucna přesto uvažuje hned o několika nových kruhových křižovatkách. „Nový kruhový objezd má vzniknout v Mlazicích v rámci výstavby průtahu městem, tedy v rámci napojení na silnici I/9,“ řekl Mařík. Dalších několik kruhových objezdů je už zapracováno v projektových studiích, nelze však v současné době říct, kdy nebo jestli vůbec v Mělníku vzniknou.
V projektových studiích se předpokládá kruhový objezd na křižovatce ulic Nemocniční a Pražská, dále na křižovatce ulic Chloumecká a Řipská a do třetice u soudu na křižovatce Pražské a Fibichovy ulice.

„Například na křižovatce Chloumecké a Řipské ulice sice příliš prostoru na kruhový objezd není, ale je tam potřeba. Z místní komunikace od obchodů Eva a Tesco je totiž velmi obtížné vyjet,“ zdůvodnil potřebu kruhové křižovatky v této lokalitě Mařík.

Ještě horší s prostorem pro kruhové objezdy je to v Neratovicích. Už už se přitom zdálo, že se Neratovice přece jen prvního kruhového objezdu dočkají, ale záměr padl. „Mělo se stavět obchodní centrum v Kojetické ulici a podmínkou Policie České republiky bylo, aby toto centrum bylo napojené na kruhovou křižovatku,“ připomněl dřívější záměr vedoucí Odboru dopravy Městského úřadu Neratovice Pavel Fogl.

A tak to v nejbližší budoucnosti vypadá, hlavně kvůli nedostatku prostoru, že se Neratovice žádného kruhového objezdu nedočkají. Snad jen, kdyby se plánovala stavba nějakého velkého obchodního centra. „Výjezd z takového centra si v dnešní době bez kruhového objezdu už ani nedokážu představit,“ řekl Fogl.

Zda je výstavba kruhové křižovatky nákladnější než výstavba klasické křižovatky se světelnou signalizací, není jednoduché říci. Záleží na lokalitě a parametrech. „Je to případ od případu. Křižovatka se světelnou signalizací může být například výrazně dražší než některý kruhový objezd,“ podotkl Mařík.

Podstatně jiná situace s počtem kruhových křižovatek je například v sousedním Mladoboleslavsku. V tomto okrese je devět kruhových objezdů, přičemž minimálně jeden přibude letos, a sice v Mladé Boleslavi na křižovatce ulic Jana Palacha a Na Radouči.