Kdy a kde jsi s trampolínami začínala? Co tě tehdy k tomuto sportu přivedlo?
Začínala jsem skákat v roce 2012 v Odoleně Vodě. Předtím jsem dělala sportovní gymnastiku, která mě ale už moc nebavila, a kamarádka, která začala skákat na trampolíně právě v Odoleně Vodě, mi řekla, jestli bych to nechtěla také zkusit.

Kde a s kým trénuješ v současné době?
Asi po roce jsem začala trénovat v Praze na Malé Straně za Sokol Kampa s trenérkou Hanou Zwingerovou.

Jak často máš trénink a jak dlouho trvá?
Tréninky mám čtyřikrát týdně. V úterý a ve čtvrtek skáčeme hodinu a půl na trampolíně, pak pětačtyřicet minut posilujeme a děláme základní gymnastiku. V pátek máme trénink pouze hodinu a půl hodiny bez posilování a v neděli skáčeme zase hodinu a půl a občas ještě půl hodiny děláme základní průpravy pro trampolínu na zemi.

Trénuješ často, jak stíháš školní povinnosti?
Zatím, tedy teď v tercii, školu s tréninky stíhám docela dobře. Myslím, že toho ještě nemáme tolik, abych se musela každý den učit nebo dělat úkoly.

Jakému zaměstnání by ses chtěla věnovat, až budeš dospělá?
Ještě nejsem definitivně rozhodnutá, ale pokud se to nezmění, chtěla bych být fyzioterapeutkou nebo masérkou. Ale také se mi líbí práva.

Jaké jsou tvoje největší závodní úspěchy?
Mezi své největší úspěchy řadím titul Mistryně ČR mezi jednotlivci z loňska a 2. místo za tým na Mistrovství ČR 2014. Dále 2. místo na Mistrovství ČR v jednotlivcích v roce 2015 a titul Mistryně České republiky – synchronní páry 2015. Také nominaci na Světové hry mládeže 2015, postupy do finále na mezinárodních závodech a nejnovější úspěch, 2. místo celkového Českého žákovského poháru za rok 2015.

Závodíš pokaždé sama za sebe, nebo jsou trampolíny i týmový sport?
Závodím buď sama, nebo s partnerkou ve dvou, to jsou synchronní páry. Občas závodíme za družstva ve čtyřech, kdy se naše body sčítají.

Musíte se při synchronním skákání vzájemně sledovat, nebo je jiný způsob, jak dosáhnete shody?
Nejlépe se asi sladíme, když často trénujeme, dohodneme se, v jaké výšce máme skákat, kdy která z nás snižuje nebo zvyšuje výšku. Samozřejmě je ze začátku dobré sledovat jedním okem, jak druhá skáče, a přizpůsobit se jí.

Jaké skoky tě nejvíce baví a které jsou tvou metou, jíž chceš v nejbližší době dosáhnout?
Nejvíc mě baví například dvojné salto vpřed s půlvrutem (180 stupňů) v druhém saltu nebo také salto vzad rovně s vrutem (360 stupňů). V nejbližší době bych se chtěla naučit půlvrut do dvojného salta vpřed s půlvrutem nebo dvojné salto s jeden a půl vrutem skrčmo i schylmo.

A co výhledové plány? Trampolíny jsou olympijským sportem, sníš o olympiádě?
Za pár dní, 30. listopadu odjíždíme do Dánska na Světové hry mládeže 2015 a chtěla bych se nominovat na Mistrovství Evropy 2016. Do budoucna bych se chtěla účastnit Světových pohárů, mistrovství světa a asi jako každý sportovec bych se ráda dostala i na olympiádu.

Jaké jsou hlavní rozdíly mezi skoky na sportovní gymnastické trampolíně a na běžné zahradní trampolíně?
Hodně lidí si myslí, že se jedná o tu samou trampolínu, ale není to vůbec pravda. Hlavní rozdíly jsou hlavně v plachtě, ta naše o hodně víc odráží, a ve velikosti, kterou má zahradní do kruhu s průměrem asi dva metry a sportovní obdélníkovou asi pět na tři metry.

Máš trampolínu doma?
Máme doma klasickou zahradní, která je spíš tak pro zábavu, ale vůbec ne na skákání jako na tréninkových trampolínách.

Věnovala ses před trampolínou jiným sportům?
Ano. Byla jsem na pár hodinách baletu, dělala sem sportovní gymnastiku, zkoušela jsem také tenis a atletiku.

Jak vysoko je závodník nad trampolínou?
Výška se neměří v metrech, ale ve vteřinách letu. Pro představu mám hlavu ve výšce asi tři a půl metru nad trampolínou.

Je náročné vrátit se z té výšky přímo na trampolínu?
Rozhodně ne, protože rozměry trampolíny jsou takové, že pouze výskokem se nejde netrefit zpátky.

Jak musíš při skocích pracovat s tělem, musí být zpevněné, nebo raději naopak uvolněné? Co bys sama poradila začátečníkovi?
Vlastně celou dobu, ať ve skoku nebo v plachtě, musíme být zpevnění, jinak by nás trampolína odkazovala do stran a všechno by nás bolelo, především záda. Myslím, že mi průprava z gymnastiky, co se týče zpevnění a pracování s tělem, velmi pomohla. Začátečníkovi bych doporučila asi trénovat a trénovat, také začít trochu posilovat a naučit se zpevňovat svaly.

Jaké dresy a boty patří k trampolínám? V čem trénuješ a závodíš?
Na závody je povinné mít bílé ponožky, případně speciální trampolínové cvičky (nejsou to gymnastické ani žádné jiné), dále pro dívky dres a pro chlapce dres a šponovky nebo speciální kraťasy. Na závody musíme mít sepnuté vlasy a žádné náušnice, řetízky ani prstýnky. Na tréninky nosím upnuté tílko a legíny, kraťasy nebo tříčtvrťáky, vlasy mám sepnuté většinou do drdolu. A samozřejmě mám cvičky.

VIZITKA: Šárce Korbelové je třináct let. Studuje Gymnázium Františka Palackého v Neratovicích, je v tercii, která odpovídá osmé třídě základní školy. Věnuje se skokům na trampolíně a ze závodů se vrací s medailemi, hraje na akordeon a klavír, baví ji angličtina a plavání. Ráda poslouchá písničky, dívá se na filmy i jen tak relaxuje. Má desetiletou sestru, jejíž zálibou jsou akvabely. Její otec je geodet a matka grafička.