VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Expedice Scout prožila asi nejstrašnější etapu

MLADÁ BOLESLAV, BAJKAL - Takřka dvanáct set kilometrů měřila nejdelší etapa Škoda Octavia Scout Experience, která vede desetičlennou kolonu vozidel z Moskvy do Vladivostoku.

14.8.2007
SDÍLEJ:

S oktáviemi jezdí ve městě Samara místní milice.Foto: DENÍK/Jiří Macek

Šest tisíc kilometrů mají na svých tachometrech zaznamenány vozy Octavia Scout, které míří do Vladivostoku. Po nedělní „etapě hrůzy“ všichni členové expedice konstatovali, že na vozidlech nevznikl jediný problém. A to jsou zcela nové vozy, které před týdnem startovaly z Moskvy a na tachometrech měly zaznamenáno jen pár desítek či stovek kilometrů. Jaký byl víkend a jaký včerejšek za volantem oktávií na ruském území? To nám včera krátce před polednem našeho času sdělil jeden z řidičů, Jaroslav Černý.

„Etapa z Novosibirska do Krasnojarska byla v pohodě. Měřila bezmála osm set kilometrů, všechno probíhalo podle plánu, nic co by vybočovalo z běžných událostí, jsme naštěstí nemuseli řešit.

To o den později, v neděli, to bylo daleko dramatičtější. Čekala nás totiž „etapa pravdy“. Avizovalo se sice 1059 kilometrů, ale skutečnost ukázala, že jsme ujeli 1150 kilometrů. V Krasnojarsku jsme startovali už v sedm hodin ráno. Vyjeli jsme a už jsme se usmívali. I přesto, že lilo jako z konve. Krásná silnice. Uháněli jsme jako s větrem o závod. Jenže po dvou stech kilometrech nám zamrzl úsměv na tváři. Silnice skončila. Doslova a do písmene. Jen hrbolatá cesta samý výmol, samá louže, velké díry. A v obou směrech jezdily kamiony, náklaďáky, prostě všichni, kdo potřebovali přejet region, jiná cesta tady nevedla. Jeli jsme pořád na jedničku, dvojku, průměrná rychlost se tady pohybovala kolem pětadvaceti kilometrů, více to prostě nešlo. Pak byla chvilku dobrá silnice, a opět přišly výmoly. Taková houpačka trvala vlastně až zhruba do chvíle, kdy jsme měli do cíle tři sta kilometrů. Pak už byla silnice v pořádku. Do Irkutska jsme přijeli po takřka šestnácti hodinách jízdy. Do půlnoci mnoho nescházelo.

Co mne kromě výmolů v mysli utkvělo? Třeba to, že podél trasy jsme ve vesnicích potkávali velké množství sajdkár. Místní mají tyto stroje přizpůsobené na převoz všeho možného – úrody, dřeva, sena, trávy, ale i lidí. Není problém, aby na sajdkáře sedělo pět lidí. Také jsme potkali dvě české jawy. Čeští turisté si to mířili do Vladivostoku.

Všechna vozidla šlapala bez problémů jako hodinky. Jediným problémem bylo to, že v cíli cesty nebyla identifikovatelná. Přes hory bahna nebyla k rozpoznání.

Přes noc ale auta prokoukla a my jsme kolem pondělního poledne vyrazili naopak na nejpříjemnější etapu. K jezeru Bajkal to bylo pouhých 150 kilometrů. Nyní jsou tři odpoledne a my se u jezera chystáme na společné fotografování. Příroda je tu nádherná, už se těšíme na zítra. To nás čeká jízda z Bajkalu do Ulan-Ude. Trasa má měřit 448 kilometrů a podle plánu máme startovat v 9 hodin ráno. Pokud bude vše v pořádku, tak se v cílovém místě objevíme v šest odpoledne.

14.8.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Olympik proti Chrudimi sahal po senzaci, nakonec smolně padl.

Jedna z klíčových bitev. K soutoku míří Oceláři

Forbíny Rytířů Mělnických v prostorách poetické kavárny Pohodovej anděl.
11

Stanou se rytířské forbíny novou tradicí?

Kam na Mělnicku za zábavou? Vyberte si!

Mělnicko - Přinášíme vám přehled kulturních událostí v regionu.

ON-LINE: Ptejte se ragbyového trenéra Roberta Votipky

Kralupy – Pomáhal zakládat kralupský ragbyový klub, prožil s ním všechny těžké chvíle a je nadále jeho výraznou součástí. Trenér Robert Votipka je jedním z těch, který se snaží ragby postavit na slušnou úroveň i u nás. A právě kralupský kouč je naším dalším hostem online rozhovoru pro Mělnický deník. 

V okolí Prahy mají vyjet nové vlaky. Budou mít jedno, nebo dvě patra?

České dráhy chtějí v příštích letech zásadně obnovit elektrické vlaky pro Pražskou integrovanou dopravu. Názor, jak mají vozy vypadat, se začíná v poslední době měnit. Pro dopravu v Praze a okolí chtějí České dráhy koupit jedenáct vlaků, které mají jezdit na lince z Milovic do Benešova u Prahy. Dopravce ve svých plánech zatím počítá s tím, že vlaky by byly jednopodlažní a sedmivozové.

KRÁTCE: Máslový betlém se prodraží

Mělnicko - Přinášíme vám přehled krátkých zpráv z regionu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT