Kolaudováno bylo celkem pět stavebních částí. „Jedná o 5 stavebních objektů, které byly kolaudovány. V souvislosti se zprovozněním této části stavby se také vrátil provoz na část přeložené silnice I/9 s napojení na novou okružní křižovatku,“ sdělil mluvčí ŘSD Martin Buček. V ulici Na Průhoně umožní zkušební provoz provést kontrolní měření hladiny zvuku za novou protihlukovou stěnou.
Nyní probíhají práce na nejzásadnější části obchvatu, kterým je most přes železnici, jehož ocelová konstrukce měří přes 117 metrů a váží dvě stě tun. Instalace mostu proběhla v sobotu 21. května a vzbudila mezi lidmi velkou pozornost.
Obří konstrukce byla do Mělníka dopravena po částech, její montáž se uskutečnila až v místě stavby. Na železniční trati pod budoucím mostem proto platila dvanáct hodin dlouhá výluka.
Martin Buček uvedl, že je nyní nutné propojení nosných konstrukcí, které vedou právě na silnici I/9. Větší akce spojené s mělnickým obchvatem ŘSD neplánuje, a pokud se neobjeví nějaké zásadní problémy spojené se stavbou, bude obchvat plně zprovozněn na podzim letošního roku.