Městská policie Kladno na přelomu roku rozšíří na základě uzavřených smluv svou působnost do Vinařic. Už nyní strážníci vyjíždějí několikrát měsíčně měřit rychlost do Braškova a Buštěhradu, dohlížejí rovněž na dodržování pořádku v Pleteném Újezdu. Někteří obyvatelé největšího středočeského města nemají pro tyto aktivity pochopení. „Kdyby se raději hlídky více zaměřily na piráty silnic v Kladně,“ míní.

„Měření rychlosti v dalších obcích, s výjimkou Braškova, jenž o to zažádal jako první, je součástí koncepce města na další zvyšování bezpečnosti v Kladně. Pokud například ve Vinařících budou strážníci měřit rychlost, je pravděpodobné, že řidič, který je zde spatří, se i v kladenských ulicích bude pohybovat pomaleji. Navíc ví, že za rychlou jízdu může být pokutován i tehdy, když opustí hranice města,“ prohlásil kladenský primátor Dan Jiránek. „Zřizovatelem městské policie je město Kladno, potažmo jeho zastupitelé. Strážníci musí plnit úkoly, jež jsou jim zadávány, tedy i vykonávat svoji službu v dalších obcích, s nimiž vedení města uzavřelo smlouvu odsouhlasenou zastupiteli,“ uvedla mluvčí Městské policie Kladno Jiřina Forejtová.

„Dojíždím do Kladna za prací z Lán. Ve městě mnohdy strážníka nevidím, zato řidičů, kteří se tudy řítí rychlostí více než sedmdesát kilometrů v hodině, dost. Někdy projíždějí na červenou přes semafory. Absolutně nechápu, že městští policisté budou jezdit měřit rychlost někam do Vinařic. To pak mohou cedule s nápisy Hazardní řidiče netolerujeme! odstranit,“ reagoval na zveřejnění informace o rozšíření působnosti městské policie jeden ze čtenářů Kladenského deníku.

S tím mluvčí městské policie nesouhlasí a dokládá statistická čísla z letošního roku. „Za prvních devět měsíců evidujeme v Kladně téměř sedm tisíc takzvaných nebodových přestupků, tedy například špatné parkovaní. Těch bodových je přibližně šest tisíc, z toho se zhruba čtyři tisíce týkají vysoké rychlosti a průjezdu světelným značením na červenou. Z toho vyplývá, že se této problematice věnujeme,“ poznamenala Forejtová.

Strážníci se podle jejích slov veřejnosti jen těžko zavděčí. „Když se více zaměříme na rychlost, budeme kritizováni za to, že se nevěnujeme parkování, a naopak. Problematických míst jsou v Kladně desítky a nemůžeme je neustále pokrývat hlídkami vždy a všude,“ prohlásila mluvčí.

Situaci by mohly zlepšit kroky, které vedení kladenské městské policie chystá na příští rok. Jsou jimi zřízení specializovaného dopravního útvaru, jehož příslušníci by se věnovali důslednější kontrole dodržování bezpečnosti silničního provozu, ale také zakoupení nového radaru umožňující mnohem mobilnější ruční měření rychlosti.

V současné době městská policie provádí nábor nových členů, ale potýká se s nedostatečnou fyzickou připraveností uchazečů. „Přihlásilo se pětatřicet lidí, ale pouze jedenáct jich prošlo fyzickými testy. Další dva odpadli při následných pohovorech. Zajímavé je, že ze zbylé devítky je pět žen a čtyři muži. V náboru budeme pokračovat,“ doplnila Forejtová.