Patří do týmu popelářů, kteří svážejí odpadky z popelnic nebo kontejnerů v mělnických ulicích.

Dobrý popelář podle něho musí být zejména obratný. „Jízdy na stupátku by jinak mohly být nebezpečné,“ vysvětluje bývalý zedník. Ani rychlé točení popelnicemi cestou z chodníků před domy k vozu by nešika nezvládl.

Na zápach, který práci popelářů stále provází, si Jiří Toman časem zvykl. Protivnější jsou podle něho potíže s řidiči, kteří zejména na sídlištích parkují přímo před kontejnerovými stáními. „Musíme pak jet dál a později se tam vrátit,“ říká. Ani s řidiči v ulicích města to popeláři nemají lehké. „Zastaví na jakémkoli místě a my pak nemůžeme projet,“ vysvětluje popelář.

Do popelářského vozu se vejde až třináct tun odpadků. Jsou–li ale mezi nimi v kontejneru skryté těžké věci, které tam nepatří, například suť, techniku v útrobách popelářského vozu to ničí.