Po letošních komunálních volbách, kdy byl starosta Petr Holeček znovu potvrzen ve své funkci, uvedl, že se chce sejít se starosty obcí, kterých se plánovaná stavba obchvatu dotýká.

„Jednání jsme zatím neměli. Předpokládám, že se sejdeme v polovině prosince," uvedl starosta města a dodal, že chce hovořit jak se starosty obcí, které jsou členy nového Spolku 101, tak s těmi, kteří smlouvu obchvatu nepodepsali. „Některé z obcí mají nové starosty, takže je chci informovat o práci, kterou náš spolek vyvíjí," doplnil.

Spolupráce s ministerstvem

Spolek 101, který obce letos založily, má za úkol spolupracovat s ministerstvem dopravy za účelem získání peněz 
z evropských dotací na nákladnou stavbu.
Ještě před časem to vypadalo, že je vyjednávání na dobré cestě, teď je ovšem situace kolem obchvatu nejistá.

„Bylo to garantováno osobou ministra dopravy Antonína Prachaře, ten ovšem nedávno na svou funkci rezignoval. Musíme proto počkat na jmenování nového ministra a jeho pohled na tuto problematiku," připomněl starosta Kralup nad Vltavou.

Stavba obchvatu, která by měla stát asi čtyři a půl miliardy korun, má být rozdělena na etapy. A ta první je podle místostarosty Kralup Libora Lesáka nejnákladnější.

Dva nové mosty

„Vede od Chvatěrub k Tursku, kde mají vzniknout dva mosty přes údolí Debrna. Tato etapa je projekčně dokončena. Počítáme s tím, že když se začne se stavbou, mezitím se dořeší další etapy a rovnou by se mohlo navázat dál," řekl před časem Libor Lesák a dodal, že obchvat je jedinou záchranou města, které je věčně zacpané auty.

„Kdyby ke stavbě obchvatu nedošlo, tak se tady udusíme. V dopravních špičkách, které jsou hlavně od osmi do deseti 
a od čtrnácti do sedmnácti hodin, stojí fronty aut od Synthosu přes celé město," popsal bídnou dopravní situaci 
ve městě Libor Lesák.

Pětikilometrový obchvat, který má propojit Teplickou dálnici D8 s chomutovskou rychlostní silnicí R7, by měl od dopravy výrazně ulehčit nejen Kralupům nad Vltavou, ale i Chvatěrubům, Tursku, Velkým Přílepům, Horoměřicím, Černému Volu a dalším obcím na silnici II/240, jako jsou například Tuchoměřice.
Vývoj situace kolem obchvatu Kralup nad Vltavou budeme dále sledovat.