VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Deník v Rusku testuje škodovky: kolony, šílené cesty, milicionáři a nutná výměna pneumatiky

SAMARA, UFA - Co vydrží Škoda Octavia Scout na šílených cestách v Rusku?

8.8.2007
SDÍLEJ:

Nová Škoda Octavia Scout.Foto: Archiv

 

V sobotu v poledne odstartovala z Rudého náměstí v Moskvě kolona vozidel Škoda Octavia Scout a mezi nimi i reportér Mělnického deníku Jiří Macek. Začal tak velký test terénního modelu mladoboleslavské automobilky s názvem „Scout Experience.“ Deník vám jako první přináší z experimentu exkluzivní informace.

Jak jsme vás již informovali, deset vozů Škoda Octavia Scout se vydalo na 9700 kilometrů dlouhou trasu s cílem ve Vladivostoku u Japonského moře. Posádky tak projedou 11 časových pásem a vyzkouší všechny druhy silnic.

Dál už cestu popisuje přímo z Ruska reportér Deníku Jiří Macek:
Sotva jsme v pondělí vyjeli ze Samary, nastala krize. Nikoliv však u automobilů, ale u mě. Museli jsme zastavit u šestiproudové výpadovky na okraji města a já vyběhl do nejbližší zatravněné škarpy. Měl jsem to jen tak tak. Zda to bylo z vodky, kvasu či ryb – těžko říct.

Zatímco první dvě etapy jsem absolvoval ve voze se Škodováky Martinem Leuerem a Josefem Balážem, před třetí etapou přesedám k Janu Procházkovi, šéfovi prodeje Škoda Auto v Rusku. A poprvé musím za volant, abych Honzu vystřídal.

Začínám si zvykat na šílené výmoly a jámy. Brázdit silnice v Rusku je jako jet na horské dráze. Víc než 140 kilometrů v hodině ze mě ale nikdo nevymáčkne.

Zvykám si i na všudypřítomné milicionáře. Dnes nás stavěli „jen“ dvakrát. Pokaždé to spravily reklamní předměty. Stavěli nás ale po právu. Je tma, silnice je v rekonstrukci, nejvyšší povolená rychlost je čtyřicet kilometrů v hodině a všude je zákaz předjíždění. Předjíždíme v osmdesátikilometrové rychlosti…

Přijíždíme do města Tatarstan. Vnímáme nápadnou změnu krajiny. Všude kolem jsou obrovská zařízení na těžbu ropy. Vjíždíme do Baškortostánu, tedy do jedné z republik Ruské federace na jižním Uralu. V cíli jsme samozřejmě nebyli v plánovaných 21.30 hodin, ale naštěstí se nesplnil ani kritický scénář, že dorazíme někdy kolem třetí hodiny v noci. Průměrnou rychlostí šedesát kilometrů v hodině jsme dorazili do města Ufa půl hodiny po půlnoci. Místo očekávaných 460 kilometrů jsme při třetí etapě najeli přes pět set.

Kde se vzalo zdržení? Neustále někde na něco čekáme. Čekání jedna dvě hodiny v Rusku nic neznamená. Rusové taková „drobná“ zdržení berou s úsměvem.

V mikrovlnce si ohříváme večeři, do postele se dostáváme ve 2.30 hodin. Budíček je před osmou ráno. Start je v deset, z města Ufa však vyjíždíme až ve 14 hodin. Proč s takovým zpožděním? Fotíme se u dvacetimetrové sochy Vladimíra Iljiče Lenina a u sochy přátelství ruského baškortonstánského národa. Další dvě hodiny se zdržíme u jednoho z dealerů Škoda Auto.

Hned po výjezdu z Ufy opět narazíme na dlouhou kolonu aut, kde je podle nás nemožné předjíždět. V tom nás zleva začne předjíždět velký dlouhý ošklivý kamion, jehož řidiči vůbec nevadí, že proti nám jede asi milion let starý rezatý rozklepaný Kamaz.

Už skoro celou hodinu jedeme průměrně pětadvacetikilometrovou rychlostí. Kde ztrátu doženeme? Do Čeljabinsku, cíle třetí etapy, je to 405 kilometrů, a my jsme za poslední hodinu ujeli dvacet kilometrů. Je 15. hodin, tedy vzhledem k časovému posunu o čtyři hodiny více než v České republice.

Auta zatím bez problémů šlapou. Pouze jsme na šílených ruských cestách museli vyměnit jednu pneumatiku. Také Číňanům se pořád zdá, že jim něco rachtá v levém předním kole. Ale i jejich škodovka pokračuje dál s kolonou.

 

8.8.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Doprava a logistika - Doprava a logistika Traktorista a obsluha 110 Kč Traktoristé a obsluha zemědělských strojů Traktoristé a obsluha zemědělských strojů. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 110 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: - řidičský průkaz sk.T , - pracovní doba 7:00-15:30, - práce s postřiky, - v sezóně práce přesčas, Místo výkonu práce: Daminěves, Chramostek, Střednice, Kontakt: životopisy zasílejte e-mailem, telefonicky po-pá 8:00-16:00. Pracoviště: Sad s.r.o., 277 04 Cítov. Informace: Lenka Kotrbatá, +420 602 606 118. Obchod - Obchod Obsluha čerpacích stanic a mycích linek 22 000 Kč Obsluha čerpacích stanic a mycích linek dopravních prostředků Prodavač/ka. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 22000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: - slušnost a poctivost podmínkou, - vyučení výhodou, - 12-ti hodinové směny denní/noční, krátký/dlouhý týden, - nabízíme firemní benefity a odměny, Kontakt: telefonicky po-pá 8:00-16:00. Pracoviště: Radius s.r.o. - nelahozeves, 277 51 Nelahozeves. Informace: Bedřich Suchý, +420 602 694 558. Výroba - Výroba Elektromechanik elektrických zařízení 20 000 Kč Elektromechanici elektrických zařízení (kromě zařízení v dopravních prostředcích) Mechanik MaR. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč, mzda max. 30000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: - provádění preventivní údržby zařízení MaR, seřizování snímačů teploty, tlaku, tlakové diference, hladiny, průtoky, seřizování regulačních obvodů MaR, opravy zařízení MaR, Požadujeme: OU nebo SOU - obor elektro, vhodné pro absolventy, řidičský průkaz sk.B znalost práce na PC, schopnost rychle reagovat, samostatnost, aktivní přístup k práci, dobrý zdravotní stav, , Nabízíme: možnost prodloužení pracovního poměru na dobu neurčitou, příspěvek na stravování, týden dovolené navíc, Kontakt: životopisy zasílejte e-mailem. Pracoviště: Elmep s.r.o. - kralupy nad vltavou, O. Wichterleho, č.p. 810, 278 01 Kralupy nad Vltavou 1. Informace: Věra Srbková, +420 315 617 335. Obchod - Obchod Prodavač, prodejce 20 000 Kč Prodavači ostatního zboží v prodejnách Prodavač/ka chovatelských potřeb. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč, mzda max. 22000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: - krátký - dlouhý týden nebo ranní/odpolední 8:00-14:00; 12:00-20:00, Požadujeme: spolehlivost,pečlivost, znalost práce na PC, dobrá komunikace, zemědělská škola výhodou, Kontakt: životopisy zasílejte e-mailem, telefonicky 9:00-16:00. Pracoviště: Štěpán kučinka - kralupy nad vltavou, Veltruská, č.p. 815, 278 01 Kralupy nad Vltavou 1. Informace: Andrea Kučinková, +420 777 728 040.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Za zvířátky se lze vydat i po sezoně

Dr. Karel Guth při výzkumu III. nádvoří Pražského hradu na konci 20. let

Co měl Masaryk společného s archeology?

Mělnický přívoz přepravil přes 50 tisíc lidí

Mělník – Mělnický přívoz, který jezdil přes Labe od června do konce září jako náhrada za uzavřený most Josefa Straky, převezl za celou dobu svého fungování 51 716 lidí. Během června jezdil jen o víkendech, v červenci a srpnu každý den a dokonce i v září jezdil denně, místo avizovaných víkendů.

U lékaře Středočeši platí víc než v Praze

Střední Čechy – Ceny služeb jsou smluvní – což ovšem nemá zhola nic společného s představou, že byste snad mohli umlouvat slevu – a tak se liší provozovnu od provozovny. Mohou se dokonce měnit i v průběhu roku. Přesto statistici dokážou určit průměrné hodnoty.

Regionální muzeum letos slaví 130 let

Mělník - Regionální muzeum Mělník letos slaví 130. narozeniny od svého vzniku. Muzeum vzniklo na popud místního učitele v roce 1888, ale nemělo vlastní prostory a mnohokrát se stěhovalo z místa na místo. Před válkou bylo chvíli muzeum i na mělnickém zámku, kde se začaly postupně budovat expozity. V roce 1975 přestala doba stagnace muzea a sbírky se začaly dávat dohromady se dvěma zaměstnanci. První stálá expozice byla vystavena právě na zámku.

Soutěží pět alejí z kraje. Přibudou?

Střední Čechy – Motivace může být různá. Někdo si chce zasoutěžit o let balonem či novou zrcadlovku známé značky, jiný by prostě rád upozornil na atraktivní alej či stromořadí ze svého okolí. Jedněm i druhým Jiří Kaňa z pořádající organizace Arnika připomíná - na nominování své favoritky do osmého ročníku ankety Alej roku už zbývá čas jen do konce října.

DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT