Na silnicibyly totiž hluboko vymačkané koleje od náklaďáků a místy dokonce boule vytlačené živice. Jízda v této části hlavního tahu z Mělníka na Mladou Boleslav byla už téměř neúnosná.

Před dvěma lety si šoféři museli vystát frontu před semaforem, který pouštěl auta jednostranně po několika minutách. Silničáři v té době prováděli údržbu na malých kouscích dvoukilometrového úseku, která kraj vyšla podle mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martiny Vápeníkové na dva miliony korun. Na kompletní opravu silnice totiž Středočeský kraj peníze neměl.

V těchto dnech se řidiči dočkali dalších semaforů, na třistametrovém úseku silnice, který začíná v polovině Liblic a pokračuje dál směrem k Vavřinči, se prohání obří fréza.

„Vlivem zvýšení provozu těžkých nákladních vozidel došlo k rozlomení konstrukčních vrstev vozovky. Je to mimo jiné následek dlouhodobého podfinancování údržby komunikací ve Středočeském kraji,“ uvedla Vápeníková s tím, že na silnici se začaly vytvářet podélné vlny, svislé trhliny a různé vývary.

Silnici kraj opravuje takzvanou recyklací za studena, což podle mluvčí Ředitelství silnic a dálnic znemožní opakované vytváření svislých trhlin. „Nejedná se o kompletní rekonstrukci, ale o údržbu, na kterou bylo v letošním roce vyčleněno dvacet milionů korun,“ řekla Vápeníková.

Na semaforech si řidiči postojí čtyři týdny, tak dlouho bude totiž oprava vozovky trvat. „Termín dokončení prací nelze nijak výrazně zkracovat. Technologie vyžaduje ke kvalitnímu provedení přestávky k vyštěpení pojiv, přidávaných do recyklovaného materiálu,“ dodala mluvčí.