Tóth na twitteru informoval o pondělní schůzce se zástupci města, Českých přístavů, Středočeského kraje i ministerstva dopravy, která byla věnována právě klukovým limitům. Právě v této souvislosti má Tóth pro Mělník a jeho obyvatele příznivý vzkaz. „Nasazením další modernizované lokomotivy pomůžeme odhlučnit provoz na přístavní vlečce,“ uvedl.

Právě síť železničních vleček je jednou z klíčových součástí mělnického říčního přístavu. Ten je totiž významným překladištěm: křižovatkou nákladní dopravy lodní, silniční – i právě železniční. Na sklonku loňského roku zde došlo na prodloužení tří vlečkových kolejí v rámci rozsáhlého projektu ekologizace kontejnerového terminálu.

Budovaly se však i další koleje: jako pevná jeřábová dráha pro tiché portálové jeřáby na elektrický pohon. Součástí stavební akce za 190 milionů korun, jež získala podporu z evropských fondů, se stala i dostavba skladovacích a manipulačních ploch.