Vlaky na železničních tratích z Prahy přes Kralupy nad Vltavou do Ústí nad Labem seve čtvrtekvrátily k platnému jízdnímu řádu. Správa železniční dopravní cesty totiž uvedla do provozu zabezpečovací zařízení v roztocké stanici, které zasáhl před dvěma týdny požár. Potvrdil to mluvčí Českých drah Petr Pošta.

„Ruší se mimořádné zastavování vlaků dálkové dopravy v úseku z Bubenče do Kralup nad Vltavou, jezdí opět všechny osobní vlaky z Masarykovo nádraží do Kralup nad Vltavou a zpět, spěšné vlaky číslo 1711 a 1710 jezdí zase v celém úseku,“ uvedl Pošta.

„Obnovujeme i provoz vlaků městské linky z Bubenče do Roztok u Prahy a zpět, rušíme tedy v tomto úseku náhradní autobusovou dopravu,“ doplnil.

Železniční tratí 091 mezi Kralupy nad Vltavou a Prahou projíždí denně přes 170 vlaků plných cestujících.

Na sklonku července došlo ve stanici Roztoky u Prahy k menšímu požáru napaječe zabezpečovacího zařízení s vážnými následky.

Bylo totiž vyřazeno z provozu zabezpečovací zařízení mezi roztockým nádražím a pražskou Bubenčí i Libčicemi nad Vltavou.

Ve všech stanicích náhle nešly automaticky přestavovat výměny, pohasla návěstidla nebo na nichsvítila pouze červená, zcela vypadl takzvaný autoblok, přestala fungovat automatika na železničních přejezdech.

Verdikt techniků z Automatizace železniční dopravy byl ale jasný: zařízení je na odpis!

Naštěstí si rychle věděli rady. Okamžitě nechali poslat pro speciální mobilní kontejner s provizorním zabezpečovacím zařízením, který se nacházel v jihočeském Táboře.

Další otázkou pak byla doba nutná pro lokalizaci zařízení na místní podmínky. Technici dokázali mobilní zabezpečovací zařízení překonfigurovat do středeční půlnoci. Dříve to prý s ohledem na bezpečnost ani nešlo.


Podle lidí, kteří denně dojíždějí z Kralup nad Vltavou do Prahy, nebylo cestování v posledních dvou týdnech nejpříjemnější.

Většina rychlíků prý začala zastavovat ve všech zastávkách, naopak některé pantografy, pokud nebyly zrušeny, prý zase stavěly pouze ve velkých stanicích. Záleželo na tom, jak se jednotlivé části tratě 091 postupně uváděly do chodu.

Mnozí zaměstnanci Českých drah, Správy železniční dopravní cesty i Automatizace železniční dopravy se kvůli roztockému průšvihu v posledních dvou týdnech moc nevyspali nebo museli dokonce přerušit své dovolené.

(Martin Tlustý)