Pět set milionů korun bude stát rekonstrukce mostů na kanálu mezi Vraňany a Hořínem, která zabezpečí a zvýší podjezdné výšky především pro osobní lodní dopravu.

Podle mluvčího Ředitelství vodních cest Václava Straky jde o pět mostů. „Rekonstrukce čeká dva silniční mosty v Lužci nad Vltavou, jeden ve Vrbně a ve Vraňanech. Zvýšen bude také lužecký železniční most,“ uvedl pro Deník Straka a dodal, že nové mosty budou mít podjezdovou výšku sedm metrů. V současné době se podjezdová výška těchto mostů pohybuje okolo čtyř a půl metru.

Podle mluvčí PovodíVltavy Michaely Pohůnkové by plánované rekonstrukce neměly nijak vážně omezit lodní dopravu na Vltavě.

„Vodohospodáři plánují pouze plavební odstávky v délce nejvýš čtyř týdnů, kdy bude kanál vypuštěný,“ řekla Pohůnková a připomněla, že vypuštění vody z kanálu provádějí pracovníci povodí Vltavy běžně při plánovaných odstávkách. „Voda se z kanálu bude odpouštět velmi pomalu. Neohrozí ryby ani další živočichy, protože stihnou odplavat,“ vysvětlila Pohůnková.

„Mosty na silnici třetí třídy ve Vrbně a v Lužci budou mít dvoupruhové vozovky. Na lužeckém mostě navíc vznikne i chodník,“ řekl Václav Straka. Železniční most i zbylé dva mosty, přes které vedou místní komunikace, budou mít stejnou šířku jako dosud.

Připravované stavby se dotknou také automobilové dopravy. Ve Vrbně a ve Vraňanech bude provizorní přemostění. „V Lužci nad Vltavou jsou dva mosty. Krajský most, který je kvůli havarijnímu stavu uzavřený, budeme rekonstruovat jako první,“ slíbil Straka. K rekonstrukci železničního mostu dojde
v rámci výluky na trati.

Mosty se nebudou opravovat najednou, ale postupně. Všechny práce by měly trvat asi dva a půl roku. Zahájeny budou nejdříve v roce 2012.