Oproti té předešlé byla poslední zima podle ředitele Technických služeb města Mělníka Oldřicha Schindlera opravdu vydatná. Náklady na zimní údržbu tentokrát zřejmě přesáhnou čtyři miliony korun.

„Neznamená to ovšem, že jsme, jak mnozí kritici tvrdí, sůl na komunikace aplikovali ve zbytečně velkém množství," konstatoval ředitel a dodal, že letošní dlouhá zima se podepsala také na rapidním nárůstu spotřeby inertního posypového materiálu, což je písek a kamenná drť. Tyto materiály technické služby aplikují především na chodníky.

„Během předchozí zimy jsme inertu spotřebovali šest tun, a tentokrát pětaosmdesát ," připomněl.
Nejhorší zima, kterou ve své funkci Oldřich Schindler pamatuje, udeřila na přelomu let 2010 a 2011, kdy ze skladů technických služeb zmizelo skoro sedm set tun soli.

„Tehdy jsme měli zásobu pět set tun, museli jsme proto doobjednat sůl, která už ale byla o padesát procent dražší. Kamiony navíc ve východoněmeckých dolech čekaly na naložení v několikakilometrových kolonách i tři dny," popsal Oldřich Schindler. Krutá zima určila do dalších let zásoby soli na zimu. Už to nebylo pět set, ale rovnou sedm set tun materiálu. „Výhodou je, že i když se sůl nespotřebuje během následující zimy, nic se neděje, má totiž záruční dobu pět let, takže z hlediska kvality nedojde k žádným změnám. A navíc se ušetří, protože její cena jde stále nahoru," vysvětlil ředitel technických služeb.

Tuna soli stojí během letní sezony zhruba dva tisíce korun, v zimě se už ale cena za stejné množství pohybuje kolem tří tisíc.
V Mělníku se ale zbytečně nesolí. Na chodnících dokonce omezili solení na úplné minimum.

„Pokud je to možné, snažíme se sníh z chodníků odmetat. Když to vrstva a kvalita sněhu nedovoluje, pluhujeme a sypeme pískem a drtí. Jestliže je ale nebezpečí, že by se na chodnících vytvořily ledové plotny, přidáváme do směsi malé množství soli," vysvětlil ředitel mělnických technických služeb a poznamenal, že silnice v kopcovitém Mělníku se však bez soli jen tak neobejdou. Na zledovatělých vozovkách by mohlo docházet ke zbytečným haváriím.
Pro příští zimu ve skladech Technických služeb města Mělníka zůstalo necelých dvě stě tun soli.

Rovinatější a rozlohou menší Kralupy nad Vltavou si podle ředitele tamních technických služeb Petra Šáry většinou vystačí se zásobou soli kolem sto padesáti tun. Ani tentokrát to nebylo více. „Spotřebovali jsme ale téměř všechno. Na silnice používáme sůl v kombinaci s pískem," uvedl pro Deník Šára.