Názory na úpravu zákona se ovšem mezi provozovateli autoškol různí. Někteří změny vítají, jiným naopak přijdou zbytečně složité.

Žáci autoškol totiž musí vedle samostatné jízdy bez instruktora zvládnout například i jízdu zručnosti na cvičišti, v níž je zahrnut slalom mezi kužely v nízké 
a ve vyšší rychlosti.

Mezi provozovatele, kteří novelu zákona uvítali, patří majitel jedné z mělnických autoškol Jiří Tauchman. „Tyto prvky jsem do výuky zapojoval už před novelizací, takže se pro mě v podstatě nic nezměnilo. V zákoně už to bylo, jen se to nevyžadovalo 
u zkoušky," říká Jiří Tauchman, podle něhož nejde 
o nic náročného.

Motorkáře novinky baví

„Zvládnou 
to i drobné slečny," připomněl a dodal, že motorkáře prý nové disciplíny ženou trochu dopředu. A dokonce 
je to i více baví. „Není to jen strohá jízda, ale chtějí se i zdokonalovat. Pokud chtějí na motorce jezdit v provozu, musí umět zvládnout různé situace, a to se v běžném provozu rozhodně nenaučí."

Žáci autoškoly na motocyklu nejezdí sami hned od první jízdy. „Kurz probíhá stejně jako dříve, jen si ke konci, kdy už umí jezdit, zkoušejí samostatnou jízdu 
v provozu. Ve spojení jsme vysílačkami v helmách," vysvětluje Jiří Tauchman.

Mezi provozovatele autoškol, kteří novinku nevítají, patří Vladimír Heluz, podle něhož přinesla zbytečné náklady navíc.

Drahé vysílačky

„Pořízení vysílaček a padacích rámů na všechny motorky, to všechno je potřeba zaplatit," říká majitel autoškoly. František Šimek, který také nabízí kurzy pro získání řidičských průkazů na motocykly, vidí problém v závěrečné jízdě zručnosti.

„Při vyhýbání se žák ještě nemusí cítit na motorce dost jistě na to, aby úkon provedl v padesátikilometrové rychlosti. Třeba tak rychle ani ze začátku jezdit nebude," míní František Šimek.

Řidičský průkaz na skupinu A za nových podmínek získal i Jan Sýkora. Na motorce sice jezdí dva roky, chtěl ale sedlat silnější stroj.

„Jízdu zručnosti jsem projel hlavně díky tomu, že jsem měl zkušenosti. Pro začátečníka to může být těžké. Ale zase bude umět po kurzu motorku docela dobře ovládat, což je dobře," líčí motorkář.