Radim Vajchr
Otázka vůbec nestojí, zda průtah či obchvat. Jde o to, zda chceme řešit v horizontu asi tří let nejhorší problémy města již schválenou a rozpracovanou variantou, nebo dalších 15 až 20 let diskutovat o takzvaném velkém obchvatu. Bez jakéhokoliv zásahu do stávající, dosti neudržitelné dopravní situace. Protože tak se věci mají. V tomto případě je totiž přání otcem myšlenky, že je varianta průtah nebo obchvat. Správně je to průtah nebo minimálně 15 let nic.

Ladislav Vik
Otázka vůbec nestojí tak, že buďto vnitřní průtah nebo vnější obchvat. Tento vnitřní určitě vylepší vnitřní dopravní situaci, ale samozřejmě se musí respektovat práva těch, kterých se nejvíce dotkne ať výstavbou protihlukových opatření či spravedlivým výkupem či náhradami. Pokud se toto neprosadí, situace se vzrůstající dopravou se bude na Mělníku jen dále zhoršovat. Obchvat v budoucnu možná i do 20. let bude, ale zřejmě až v souvislosti s přeložkou silnice I.tř.č.16 - Mělník - Mladá Boleslav, ale tam nebylo ještě ani započato s projekční přípravou.

Milan Němec
Vždy se to bude někoho někde dotýkat, a proto nebude souhlasit. Pokud vím, bylo přijato už dávno usnesení, že se bude realizovat průtah a dále pokračovat v usilí o přípravu velkého obchvatu. Už kdysi jsem navrhoval, aby byli dotčení občané odpovídajícím způsobem odškodněni a velký obchvat projektován jako částečně zapuštěný do terénu, aby nenarušoval krajinu a současně byl odhlučněn. To je ovšem dražší.

Dušana Dolejšová
Situace v dopravě na Mělníku je zoufalá. Projet plynule Mělníkem je v současné době téměř nemožné. Doprava v našem městě je přetížená a musíme si pomoci průtahem. Moji milí občané, nechceme nikdo jezdit z lokality Slovany na druhý konec města, napříkla do Mlazic, půl hodiny. Popojíždět, opakovaně startovat a zastavovat vozidlo v koloně jako v hlavním městě ČR vážně nikdo nechce. Prosadit změny typu průtah je obtížný úkol, přesto věřím ve vítězství selského rozumu každého z nás. Logicky, na obchvat finanční prostředky nedostaneme ještě mnoho let (10, 20 let), nikdo to nedovede přesně určit. Podle mého názoru průtah může pozitivně ovlivnit současnou dopravu na Mělníku.

Jaromír Kovářík
Nikdo není tak slepý či zaostalý, aby neviděl nespornou, kvalitativní výhodu velkého obchvatu. To je zcela zřejmé, bohužel otázka nyní v tuto dobu nemůže vyznívat zda průtah, nebo obchvat. Otázka financí a připravenosti poskytnutí zcela jiných prostředků na tu či onu variantu je určující a limitní. Buď provedeme výstavbu tak zvaného průtahu nyní, a tím vyřešíme otázku vnitřní dopravy města alespoň částečně ve vztahu k obyvatelům na Bezručově ulici, části Mladoboleslavské, Malého Spořilova a Nádražní, včetně části Pšovky, nebo se neprovede a dalších 15 až 20 let nepostavíme v této kategorii nic. Stav státních financí dává spíše tušit, že tato předpověď je pravdivá a může být i horší. Karta leží na stole a říká ber, nebo nech být. Zároveň se pracuje i na podkladech pro takzvaný velký obchvat a tím i odvedení dopravy zcela mimo město.

Jiří Čermák
Otázka dopravního řešení je vždy složitá. V dané chvíli je to schválené řešení v územním plánu a také bylo zastupitelstvem schváleno zahájení financování této stavby. Chápu, že projednávání územního plánu většina občanů nevěnovala pozornost a také si říkali, že již dříve zde bylo několik variant a žádná se neuskutečnila. Nyní je zde reálná naděje na provedení komunikace a někteří se pozastavují nad tím, proč zrovna tato varianta. Víme, že Mělník potřebuje řešit dopravní situaci, která je nepříznivá vzhledem k hustotě dopravy. Myslím si, že by každý měl zvážit svoje stanovisko k navržené trase. Vím, že pro ty, kterých se to bezprostředně dotýká, je to problém. Snahou představitelů města by pak mělo být projednání s investorem, aby navrhl technická a konstrukční opatření, která eliminují v maximální možné míře negativní dopady na okolí trasy přeložky.

Anna Opizzová
Jsem pro zlepšení dopravních podmínek vybudováním průtahu a vyřešení železničního přejezdu směr Chloumek. Každá varianta, i velký obchvat bude mít své odpůrce, někoho, kdo bude stavbou poškozen.