Zmatky, které začaly před lety po zániku krajů, teď konečně skončily. Neratovická volání z mobilů sice stále míří do Mělníka, už se ale přes novou ústřednu a druhou linku rychle vracejí zpátky do třináct kilometrů vzdáleného města.

Měnící se hranice okresů v roce 2002 měly vážné následky.

Mělnická bezplatná linka 156 byla zahlcena voláním lidí v nouzi z jiných měst, zejména z blízkých Neratovic.

Z pevných linek se tam sice lidé dovolali přímo neratovickým strážníkům, mobilní telefony to ale nedokázaly. Tísňová volání mířila až do Mělníka. Jen za loňský rok jich bylo skoro pět set.

Podle ředitele Městské policie v Mělníku Ladislava Hošmánka neratovická volání blokovala mělnickou linku 156. Docházelo dokonce i ke zbytečným výjezdům.

„Loni nám někdo nahlásil, že zloději vykrádají Tesco, a zavěsil. Okamžitě jsme tam spolu s policisty spěchali, ale ukázalo se, že šlo o stejný market v Neratovicích,“ řekl Hošmánek.

Mělničtí strážníci přitom nemohli lidi z Neratovic odkazovat na pevnou linku tamějších strážníků. Volající totiž mohli být v zoufalé situaci.
To potrdila i statistika. Skoro devadesát procent lidí z Neratovic totiž volalo o pomoc.

Operátorky Městské policie v Mělníku tak okamžitě musely volat neratovickým strážníkům, aby ve svém městě zasáhli.

Mělničtí strážníci dlouho marně hledali řešení. „Obrátili jsme se na provozovatele sítí, firmu O2, i na Český telekomunikační úřad, nakonec se ukázalo, že jediným řešením je nová ústředna a druhá linka,“ vysvětlil šéf mělnických strážníků. Ti tak mají dvě linky, jednu pro mělnická volání, a druhou pro Neratovice. Je to podobný systém jako u provozu tísňových linek 158 a 112.

Mělnické operátorky už neratovická volání bleskově přepínají na tamější městskou policii.

Na nákladech na nové řešení za asi třicet tisíc korun se podílela obě města. Nezbytnou ústřednu koupily Neratovice, provoz druhé linky hradí Mělník.